Skattehandläggare, Linköping

Skatteverket / Juristjobb / Linköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla juristjobb i Linköping, Mjölby, Åtvidaberg, Finspång, Motala eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Skatteverket i Linköping, Norrköping, Katrineholm, Vimmerby, Nyköping eller i hela Sverige

På skatteenhet Linköping arbetar vi med att beskatta och ta in betalning för privatpersoner och företag. Till kontoret hör även regionkoncentrerade arbetsuppgifter som:

• Särskilt kvalificerat eko
• Offensiva borgenärsarbetsuppgifter
• Riskvärdering inom företagsregistrering
• Utlandsområdet till exempel utlandsbosatta och utlandsägda bolag
• CLO-funktion (Central Liaison Office) och DLO-funktion (Direct Liaison Office) med ansvar för hantering av informationsutbyte/handräckning till/från utlandet.På orten Linköping är vi cirka 300 medarbetare och här finns även bland annat skatteupplysning, folkbokföring, skattebrottsenhet, rättsavdelning och övriga stödfunktioner.

Dina arbetsuppgifter som skattehandläggare
innebär att du kommer att arbeta med både privatpersoner och företag. I arbetet ingår att utreda, analysera och besluta i olika skatteärenden inom beskattningsområden så som moms, arbetsgivaravgifter, företagsregistreringar och inkomstskatt. I arbetet ingår också att söka och ge information och service. Du möter företagare och privatpersoner per telefon, skriftligen och vid personliga besök. Du arbetar både individuellt och tillsammans med andra. Arbetets innehåll, bredd och komplexitet avgörs av verksamhetens behov och din kompetens.

Skatteenhet Linköping tillhör Mittregionen och vi är totalt cirka 170 medarbetare fördelade på 9 sektioner.

Vi erbjuder dig en arbetsplats

• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
• som är till nytta för medborgare och företag
• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
• med en god balans mellan arbete och fritid.

Vi söker dig som

• har en högskoleutbildning om minst 120p/180hp inom ekonomi eller juridik alternativt en avslutad KY/YH utbildning som redovisningsekonom
• är kommunikativ och har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift
• kan planera, prioritera, göra självständiga bedömningar och fatta beslut
• är produktiv och stimuleras av att arbeta i ett högt tempo med uppställda mål
• är flexibel och kan anpassa dig efter olika förutsättningar
• kan jobba självständigt, samverkar med andra och bidrar till en god arbetsmiljö
• har goda kunskaper inom IT och digitala arbetssätt.

Det är meriterande
om du har aktuell erfarenhet av arbete inom beskattningsområdet eller inom ekonomi/redovisning eller av handläggande arbete från en myndighet. Det är även meriterande om du har akademiska poäng i skatterätt.

När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper.

Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.

Anställningen är tills vidare. Vi kan tillämpa provanställning i sex månader.

Välkommen med din ansökan till oss!

Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Publiceringsdatum
2018-05-18

Ersättning
Individuell lön.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-05-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Alexandra Hägerström, sektionschef 010-576 80 48
Iva Nikolova Stavö, sektionschef 010-574 23 21
Jesper Österberg, 010-575 02 45
Ann Eklöf, facklig kontaktperson Saco 010-572 32 29

Företag
Skatteverket

Adress
Skatteverket
Hjalmar Gullbergsgatan 1
20511 Malmö

Kontorsadress
Hjalmar Gullbergsgatan 1

Övrig information om företaget/organisationen
Offentliga upphandlingar genomförda av Skatteverket
Senaste upphandlingen: Telefoni- och kommunikationstjänster

Jobbnummer
4152505

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Skatteverket

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Skatteverket: