Skattehandläggare, Kristianstad
Skatteverket / Juristjobb / Kristianstad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla juristjobb i Kristianstad,
Bromölla,
Sölvesborg,
Hässleholm,
Östra Göinge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Skatteverket i Kristianstad,
Simrishamn,
Älmhult,
Lund,
Ängelholm eller i
hela Sverige Skatteverket skapar samhällsnytta och har ett högt förtroende hos allmänhet och företag. Vi tänker nytt och befinner oss i ständig utveckling. Nyfikenhet och ständigt lärande är förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb hos oss.
Vår grundsyn är att vi är till för medborgarna. Vi utgår från att alla vill göra rätt för sig, och vi betraktar varje möte som en möjlighet att ytterligare öka förtroendet för vår verksamhet. Alla som kommer i kontakt med oss ska uppfatta oss som offensiva, pålitliga och hjälpsamma.
Dina arbetsuppgifter som skattehandläggare innebär att du kommer att arbeta med beskattningsärenden av olika slag. I arbetet ingår att söka och ge information samt registrera, utreda och besluta i olika skatteärenden. Du kommer att möta människor med olika behov, främst via skrift och telefon.
På skatteenhet Kristianstad/Växjö är vi 140 anställda, varav ca 60 i Kristianstad.
Vi erbjuder dig en arbetsplats
• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
• som är till nytta för medborgare och företag
• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
• med en god balans mellan arbete och fritid.
Vi söker dig som
• har en pågående eller nyligen avslutad akademisk utbildning om minst 180 hp inom ekonomi eller juridik alternativt har avslutad KY/YH utbildning inom redovisningsekonomi
• har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift
• har ett gott bemötande
• har en mycket god förmåga att samarbeta men som även kan arbeta självständigt
• är ansvarstagande och har ett strukturerat arbetssätt
• är flexibel.
Det är meriterande om du har aktuell och relevant erfarenhet från arbete eller praktik på Skatteverket eller har relevant administrativ arbetslivserfarenhet inom ekonomi eller juridik. Det är även meriterande om du har godkända akademiska poäng i beskattnings- eller skatterätt.
Placeringsort är Kristianstad. Anställningen är på heltid och är tidsbegränsad fr.o.m. 2018-04-23 t.o.m. 2018-08-31 med eventuell möjlighet till förlängning.
Under april och maj månad förekommer gemensamma genomgångar och utbildningar med obligatorisk närvaro. Från och med juni ska du kunna arbeta heltid. Det kommer finnas möjlighet för beviljad ledighet för tentamen, seminarum och föreläsningar efter avstämning med ansvarig chef.
Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.
När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.
Observera att du måste vara mycket noggrann när du fyller i frågorna i slutet av din ansökan. Svaren på dessa frågor kommer att ligga till grund för det första urvalet. Vid eventuell intervju ska du kunna uppvisa betyg och intyg som styrker dina svar på urvalsfrågorna.
Välkommen med din ansökan till oss!
Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
Publiceringsdatum2018-01-16ErsättningIndividuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-02-02
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktMalin Ehlde, sektionschef 010-5718573
Agneta Bengtsson, sektionschef 010-574 68 01
Eva Viberg, facklig kontaktperson Saco 010-573 75 41
Gun Lexander, facklig kontaktperson ST 010 573 75 06
FöretagSkatteverket
AdressSkatteverket
Spannmålsgatan 1
29132 Kristianstad
KontorsadressSpannmålsgatan 1
Jobbnummer 3904930
Observera att sista ansökningsdag har passerat.