Skattehandläggare, Eskilstuna
Skatteverket / Juristjobb / Eskilstuna
2016-11-11
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Skattehandläggare, Eskilstuna" (publicerad 2018-02-01) ⬅️
Visa alla juristjobb i Eskilstuna,
Kungsör,
Västerås,
Strängnäs,
Hallstahammar eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Skatteverket i Eskilstuna,
Västerås,
Strängnäs,
Enköping,
Katrineholm eller i
hela Sverige Skatteverket skapar samhällsnytta och har ett högt förtroende hos allmänhet och företag. Vi tänker nytt och befinner oss i ständig utveckling. Nyfikenhet och ständigt lärande är förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb hos oss.
Vår grundsyn är att vi är till för medborgarna. Vi utgår från att alla vill göra rätt för sig, och vi betraktar varje möte som en möjlighet att ytterligare öka förtroendet för vår verksamhet. Alla som kommer i kontakt med oss ska uppfatta oss som offensiva, pålitliga och hjälpsamma.
Dina arbetsuppgifter som Skattehandläggare omfattar handläggning av beskattningsärenden för såväl privatpersoner som företag. I arbetet ingår t.ex. att granska underlag för inlämnade deklarationer, att utreda och informera, att fatta beslut i skatteärenden samt förebyggande arbete och service. Arbetet innebär externa kontakter via telefon, skriftligen och via personliga möten. Arbetets innehåll, bredd och komplexitet avgörs av verksamhetens behov och din kompetens.
Skattekontoret i Eskilstuna tillhör organisatoriskt Skatteverkets Östra region och består av fyra sektioner med ca 80 medarbetare.
Vi erbjuder dig en arbetsplats
• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
• som är till nytta för medborgare och företag
• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
• med en god balans mellan arbete och fritid.
Vi söker dig som
• har en högskoleutbildning från högskola/universitet om minst 120p/180hp inom ekonomi eller juridik
• har minst 6 månaders erfarenhet av utredningsarbete
• har förmåga att arbeta självständigt och vara drivande
• har god beslutsförmåga
• har god förmåga att samarbeta och samverka
• har ett gott bemötande och servicekänsla
• har god förmåga att kommunicera i tal och skrift.
Det är meriterande om du har aktuell erfarenhet av arbete av bokföringsarbete. Det är även meriterande med aktuell och relevant arbetslivserfarenhet inom ekonomi eller juridik.
Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.
När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.
Anställningen är tills vidare. Vi kan tillämpa provanställning i sex månader.
Välkommen med din ansökan till oss!
Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?
Endast vid extern annonsering - Skatteverket använder det statliga ramavtalet för annonsförmedling. Inom detta väljer vi vilka kanaler vi ska använda för att nå intresserade med vår annonsering. Vi undanber oss därför vänligen samtal från annonsförmedlare eller -försäljare.
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
Publiceringsdatum2016-11-11ErsättningIndividuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-11-25
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktJeanette Söderberg, Sektionschef 010-574 60 05
Sandra Jonsson, HR-konsult 010-572 34 55
Oscar Wiking, facklig kontaktperson Saco
oscar.wiking@skatteverket.se 010-576 45 09
Dinka Hodzic, facklig kontaktperson ST 010-576 46 38
FöretagSkatteverket
AdressSkatteverket
Box 123
11794 Eskilstuna
KontorsadressBox 123
Jobbnummer 3155290
Observera att sista ansökningsdag har passerat.