Skadereglerare
Europ assistance Scandinavia AB / Kontorsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla kontorsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Europ assistance Scandinavia AB i Stockholm Europ Assistance is a leading provider within the assistance industry, with more than 40 years' experience. We provide medical and technical assistance in all types of emergency situations in Scandinavia and across the world. We are skilled in problem solving 24 hours a day, 365 days a year.
Europ Assistance is an international player with over 4,500 employees across the globe. With a presence in all 5 continents. 62 companies in 33 countries. 208 agents across the world. 402,000 service providers throughout the world.
Europ Assistance Claims Department, handle a variety of different type of claims from Travel claims to disability claims. We work as an "Out sourced" Claims handler for a number of leading Swedish & International insurers, and are also a captive insurer in our own right, underwriting one of Sweden's major travel operators. The department uses a state of the art claims handling system and latest VOIP telephone system. Further developments are planned to ensure that the department is one of the most efficient and professional Claims handlers not just in Sweden but in the whole Nordic Region.
Jobbet innebär att:
• Handlägga reseskador samt sjuk- och olycksfallskador för våra egna och kunders försäkringsprodukter.
Kravspecifikation
Publiceringsdatum2007-11-07Erfarenhet och utbildning• Erfarenhet av skadereglering
• Hantering av reseskador och/eller sjuk- och olycksfallsskador
• Mycket goda kunskaper i tal och skrift på svenska och finska
Dina personliga egenskaperDin roll består i direkt kontakt med kunden vid handläggning av skadeärende samt kontakt med försäkringstagare och företagskunder. Vi tror därför att rätt person har/är;
• God kommunikationsförmåga i tal och skrift
• Analytisk och resultatinriktad
• Självständig och kreativ i arbetet
• Serviceinriktad
• Ha en förmåga att skapa förtroendefulla relationer i såväl interna som externa kontakter.
• Allmänbildad
• Positiv och beredd på det mesta
Övrig information• Kunskaper i övriga språk är meriterande.
• Allmän IT vana och erfaren användare av MS Office paketet.
Vi erbjuder dig:
Ett mycket spännande och utvecklande jobb på ett dynamiskt företag. Du blir en del av ett glatt gäng där du är en viktig nyckelperson i en internationell miljö.
Vi ser gärna att du mejlar din ansökan redan idag. Har du några frågor är du välkommen att ringa nedanstående kontaktperson.
Kontaktperson för detta jobbTenna Kaarslev, 08-579 379 05,
tenna.kaarslev@europ-assistance.seAnställningstyp/arbetstiderHeltid, tills vidare
ErsättningFast månadslön
Så ansöker duSista ansökningsdag 2007-11-30
Vi tar emot ansökan via epost:
tenna.kaarslev@europ-assistance.seFöretagEurop assistance Scandinavia AB
10073 Stockholm
Telefonnummer: 08-587 717 00
Faxnummer: 08-6602390
Mer information på
http://www.europassistance.seKontorsadressMejerivägen 9
Stockholm
Jobbnummer 48346
Observera att sista ansökningsdag har passerat.