SJR söker konsult till Treasury backoffice
Konsultverksamheten Bank & finans / Administratörsjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Danderyd,
Lidingö eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Konsultverksamheten Bank & finans i Solna,
Stockholm,
Nacka,
Göteborg,
Ängelholm eller i
hela Sverige SJR in Scandinavia (SJR) är ett av Sveriges ledande rekryterings- och konsultföretag med inriktning mot Ekonomi och Bank & Finans. Sedan 1993 har SJR byggt upp ett brett kontaktnät i näringslivet inom denna sektor. Personlig service och kvalitet är utmärkande för SJR. Vi är idag ca 200 anställda och har kontor i Stockholm, Malmö och Göteborg. Vår främsta resurs är vår personal och vår vision är att vara förstahandsvalet för ekonomer som vill byta arbete och för företag som behöver personalresurser inom Ekonomi och Bank & Finans. SJR är noterat på First North-listan. Vi hjälper våra kunder att tillsätta tjänster på chef-, specialist- och assistentnivå. SJR arbetar med uppdrag till privata näringslivet, myndigheter och statliga bolag.
Treasury Backoffice till internationellt bolag
För kunds räkning söker vi en konsult till Treasury backoffice. Tjänsten avser ett föräldravikariat på ca 12 månader med start i januari.
Vår kund sitter i trevliga lokaler i Solna.
Publiceringsdatum2010-11-26Dina arbetsuppgifterSom backofficemedarbetare hos vår ingår du i en grupp om fyra personer. Du kommer att arbeta med svenska och utländska betalningar, både internt och externt. Vidare kommer du att stämma av bankkonton, affärstransaktioner och betalningsinstruktioner. Du kommer även att ta fram likviditetssammanställningar på koncernnivå och hantera diverse utredningar. I tjänsten ingår många kontakter med både internt och externt.
Du kommer att ingå i en grupp om fyra personer.
Lämplig bakgrund
Vi söker Dig som är lägst gymnasieekonom med ett par års erfarenhet av finansadministration, gärna från internbank eller en Treasuryavdelning. Det är meriterande om du tidigare arbetat i Finance kit. Flytande engelska är ett krav och du måste vara van att arbeta i Excel.
Som person är du social, noggrann och har en god samarbetsförmåga. Du är stresstålig och flexibel då arbetsbelastningen ibland kan vara ojämn.
Så ansöker duVill Du söka till denna konsulttjänst, se nedan. Urval och intervjuer sker löpande och vi ber Dig ansöka snarast, Om Du har frågor kring tjänsten är Du välkommen att kontakta ansvarig konsultchef Malin Vindenberg på telefon 08 - 407 55 20. Vi ser fram emot Din ansökan!
Arbetstider och omfattningEnl. ök
ErsättningEnl.ök
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2010-12-25
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.
KontaktFöretagKonsultverksamheten Bank & finans
AdressKonsultverksamheten Bank & finans
Box 7420
10931 Stockholm
Jobbnummer 787370
Observera att sista ansökningsdag har passerat.