Självgående redovisningsekonom, start omgående

Avanzera AB / Redovisningsekonomjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla redovisningsekonomjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Avanzera AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Vårt uppdrag:
Vår kund som är inom detaljhandeln har under de senaste åren haft en enorm tillväxt och kurvan pekar stadigt uppåt. Därav söker de nu en ny medarbetare som kan axla rollen som redovisningsekonom. Företaget sitter vid Alviks Strand i ljusa lokaler och vattnet nästintill kontorsfasaden samt bra kommunikationer.

Tjänsten som redovisningsekonom är tänkt att starta omgående och pågå i ca 6 månader och kommer till en början att starta som en inhyrning för att sedan övergå till en anställning hos kund om båda parter är överens.

Att vara anställd via oss på Avanzera innebär att din arbetsplats är ute hos vår kund, men likväl så ska du känna dig trygg med våra anställningsvillkor. Som konsult hos Avanzera har du fast månadslön, friskvårdsbidrag, pensionsavsättning enligt kollektivavtal samt betald semester.

Publiceringsdatum
2021-11-11

Dina arbetsuppgifter
Du kommer att ingå i ekonomiavdelningen, där vikten av att arbeta i team och känsla av samarbetet är stort, då gruppen arbetar tätt tillsammans. Rapporteringar och avstämningar med ekonomichefen sker med kontinuitet.

I din roll som redovisningsekonom arbetar du strukturerat och självständigt med förekommande arbetsuppgifter:

• Löpande bokföring och redovisning
• Månads- och årsbokslut
• Arbete med leverantörsreskontra med stort flöde och i mindre utsträckning kundreskontra.
• Övriga ekonomirelaterade och administrativa uppgifter såsom hantering av utlägg och inköp på företagskort, administration av avtal och liknande.

Bakgrund
Vi söker dig som har minst fem års erfarenhet av att arbeta självständigt med ovanstående arbetsuppgifter. Vidare ser vi gärna att du har erfarenhet av lagerhantering, e-handel eller butiksredovisning, dock inte något krav.

Det ses som meriterande om du tidigare har arbetat med Visma Business, annars likvärdig kunskap från annat redovisningssystem. Du är en van Excel-användare och i övrigt systemvan. Du talar och skriver obehindrat på svenska (kommunikationen kommer att ske på svenska i det dagliga arbetet) samt kan kommunicera på engelska med utländska leverantörer.

Som person så kan du med lätthet arbeta självständigt och prioritera din dag och dina arbetsuppgifter. Du ser dig själv som noggrann och slutför dina arbetsuppgifter enligt satt agenda. Du har en positiv inställning och är lösningsorienterad.

Sök redan idag! Då tillsättandet ska ske så snart som möjligt kommer vi att göra vårt urval löpande. Att ansöka tar bara ett par minuter, fyll i dina personuppgifter och ladda upp ditt eget CV så är du en av våra kandidater till tjänsten. Välkommen med din ansökan

Om företaget
Avanzera har funnits sedan 1998 och är ett auktoriserat företag och har över 100 anställda. Vi vet att varje person är unik och därför månar vi om att ditt nästa steg i karriären ska ge dig kunskap och erfarenhet som just du strävar efter. Vi lägger stor vikt vid personliga relationer och vill att du ska må bra och trivas i samarbetet med oss! Vi är din expert inom konsult- och rekryteringstjänster. Läs mer om oss på www.avanzera.se

Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid, mer än 6 månader

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-12-17
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Avanzera AB

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "1448".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Avanzera AB (org.nr 556520-1182), http://www.avanzera.se

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Kontakt
Malin Klingberg
08-54528307

Jobbnummer
6111806

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Avanzera AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Avanzera AB: