Självgående inköpsadministratör sökes omgående!
Komet Sverige AB / Inköpar- och marknadsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Komet Sverige AB i Göteborg,
Mölndal,
Kungälv,
Lerum,
Härryda eller i
hela Sverige Komet hyr ut och rekryterar - från student till professionell. Att arbeta som konsult hos oss på Komet är ett bra sätt att starta eller fortsätta karriären på, oavsett om du fortfarande studerar eller har hunnit vara ute i arbetslivet ett tag. Vi rekryterar också inom en mängd olika områden och branscher och kan erbjuda varierande och spännande uppdrag med olika krav på erfarenhet. Komet ingår i Proffice-koncernen. Proffice är ett av Nordens största specialistföretag inom bemanning. Med engagemang och lyhördhet hjälper vi människor och företag att hitta lösningar för att utvecklas.
Komet söker för kunds räkning en självgående inköpsadministratör med start omgående. Kundföretaget är verksamt inom modebranschen.
I tjänsten som inköpsadministratör kommer du att arbeta med följande arbetsuppgifter:
• Lägga order mot leverantörer
• Leveransbevakning
• Bevakning av shipping
• Inleveranser
• Tullhantering
• Kontroll på lagersaldon
• Prisförhandlingar
• lägga order i stora kunders unika system
• Fakturering
• Leverantörskontakt, kvalitetsfrågor, produktionsfrågor etc
I tjänsten kommer du ha mycket kontakt med utländska kunder, framför allt inom Asien.
Är du den vi söker?
Du har en eftergymnasial utbildning med inriktning mot inköp, logistik eller industriell ekonomi och har ca 2-3 års arbetslivserfarenhet av inköp- och/eller logistikrelaterade arbetsuppgifter. Vi vill att du har jobbat i affärssystemet Navision.
Som person är du driven, ambitiös och strukturerad. Du trivs i en koordinerande roll där du har telefonen och datorn som ditt främsta arbetsredskap. Vidare är du flytande i engelska och svenska i både tal och skrift och har mycket gott siffersinne.
Information om uppdraget
Start: Omgående
Omfattning: Heltid
Arbetstid: 08.00-17.00
Arbetsort: Göteborg
Uppdraget ingår i vår uthyrningsverksamhet vilket innebär att du kommer att vara anställd av Komet men arbeta ute hos vår kund. För rätt person finns goda möjligheter till rekrytering, d.v.s. anställning hos kund.
Publiceringsdatum2013-05-10Så ansöker duSista dag att ansöka är 2013-06-09
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktKC-IT, Konsultchef 020-25 26 00
FöretagKomet Sverige AB
AdressKomet Sverige AB
Sven Hultins gata 9
41288 Göteborg
Jobbnummer 1548367
Observera att sista ansökningsdag har passerat.