SharePoint- administratör
Transportstyrelsen / Datajobb / Örebro
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla datajobb i Örebro,
Kumla,
Hallsberg,
Nora,
Lindesberg eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Transportstyrelsen i Örebro,
Nora,
Askersund,
Västerås,
Norrköping eller i
hela Sverige Vi får samhället att fungera för människor på väg, på räls, i luften och på sjön. Som medarbetare bidrar du till en hållbar framtid.
Ditt framtida arbete
Vi är 250 medarbetare inom avdelning It som har en central roll inom Transportstyrelsen och utgör ett viktigt stöd både strategiskt och operativt för all verksamhet.
Hos oss får du chansen att jobba med och skapa unika system som verkligen har betydelse för framtiden. System som gör nytta dagligen för både privatpersoner och företag. Vårt arbete förändras kontinuerligt utifrån utvecklingen inom både teknik och samhälle. Vi pratar inte bara om framtiden - vi jobbar för att möjliggöra den. Det finns alltid möjlighet att utvecklas och vi vill ta tillvara vår gemensamma kunskap på bästa sätt. Vi arbetar för att du ska hitta en balans mellan jobb och fritid.
Transportstyrelsen söker nu medarbetare för att förstärka vårt team som bl. a ansvarar för både myndighetens intranät och gemensamma plattform för dokumenthantering. Vi har pågående projekt och andra uppdrag som innefattar utveckling och administration av SharePoint, både Sharepoint2010 och Sharepoint2016.
Som SharePoint-administratör kommer du att medverka i analys och design av SharePoint-tillämpningar. Arbetsuppgifterna kommer till största delen bestå av systemadministration av SharePoints standardfunktionalitet och hantering av integrationer med externa IT-lösningar, t ex BI och ärendehanteringssystem. Vissa inslag av nyutveckling och anpassningar av egenutvecklad kod i SharePoint kommer även att ingå.
Det kan även bli aktuellt att arbeta med webbutveckling (HTML, CSS och javascript) med myndighetens externa webbplats som är byggd på Episerver9.
Du kommer att ingå i ett team som leds av en förvaltningsledare och en it-förvaltningsledare och som styrs enligt förvaltningsmodellen pm3. Arbete i projektform förekommer också. Vi tillämpar agilt arbetssätt.
Dina framtida arbetsuppgifter
• vara delaktig i hela kedjan från analys av förändringsbehov till implementering, förvaltning och vidareutveckling av våra tillämpningar av SharePoint
• förvalta och vidareutveckla Transportstyrelsens it-lösning för intranät och dokumenthantering, SharePoint2016
• förvalta Transportstyrelsens nuvarande it-lösning för dokumenthantering, SharePoint2010
• samarbeta med många olika roller och områden, både inom it och kärnverksamheterna
• medverka till att skapa ett effektivt team och arbetssätt som bidrar till att leverera med hög kvalitet.
Du måste ha
• akademisk utbildning inom it-området eller motsvarande kunskap förvärvad på annat sätt
• utbildning i eller arbetslivserfarenhet av administration av systemlösningar på SharePoint2010, SharePoint2013 eller SharePoint2016
• goda färdigheter i att ta fram dokumentation, instruktioner och rutinbeskrivningar
• god förmåga att uttrycka dig flytande på svenska både i tal och skrift.
Det är meriterande om du också har
• erfarenhet av systemutveckling i SharePoint2010, SharePoint2013 eller SharePoint2016
• erfarenhet av uppsättning och konfigurering av arkitektur av en SharePointfarm
• erfarenhet av Business Intelligence, BI, kopplat till SharePoint
• erfarenhet av att jobba med intranätsutformning kopplat till SharePoint
• erfarenhet av att jobba med dokumenthantering kopplat till SharePoint
• erfarenhet av webbutveckling inom HTML, CSS och javascript.
Vi vill att du
• har förmåga att lyfta blicken, se helheten och tänka långsiktigt
• är självgående och handlingskraftig, både på egen hand och i grupp
• är ansvarsfull och har förmåga att prioritera ditt eget arbete samt koordinera och följa upp flera parallella aktiviteter
• är en god lyssnare och bra på att kommunicera med andra
• är strukturerad.
Eftersom arbetsuppgifterna innebär många kontakter inom och utanför Transportstyrelsen så värdesätter vi din förmåga att bemöta andra på ett professionellt och trevligt sätt.
Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
Mer information
Anställningen är tillsvidare med placering i Örebro. Tillträde enligt överenskommelse. Vi tillämpar normalt provanställning.
Tjänsten är säkerhetsklassad och säkerhetsprövning kommer att föregå beslut om anställning.
Du är välkommen att kontakta sektionschef Jonna Öström på 010-49 56 230,
jonna.ostrom@transportstyrelsen.seSaco, Nils Forsman och ST, Anna Malmborg som nås via vår växel på 0771-503 503.
Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men vill inte att annonsörer och bemanningsföretag kontaktar oss.
Vi är nyfikna på vem du är, vad du kan och vad du vill. Därför behöver vi din ansökan senast den 14 oktober 2018 märkt med referensnummer TSG 2018-4383. Du ansöker via vår webbplats och vi vill att du bifogar ditt CV och ett personligt brev. Vi gör första urvalet utifrån de frågor som du får svara på i vårt e-rekryteringssystem. Vi kan komma att använda urvalstest i vår urvalsprocess.
Välkommen att bli vår nya kollega!
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
Publiceringsdatum2018-09-24Ersättningindividuell lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-10-14
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagTransportstyrelsen
AdressTransportstyrelsen
Olai Kyrkogata 35
60173 Norrköping
KontorsadressOlai Kyrkogata 35
Jobbnummer 4362687
Observera att sista ansökningsdag har passerat.