Servicevägledare till Service Direkt

Kungsbacka Kommun / Receptionistjobb / Kungsbacka
2019-01-22
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Servicevägledare till Service Direkt" (publicerad 2022-05-19) ⬅️


Visa alla receptionistjobb i Kungsbacka, Mölndal, Göteborg, Härryda, Partille eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Kungsbacka Kommun i Kungsbacka, Göteborg, Halmstad, Laholm, Hylte eller i hela Sverige

Kungsbacka är en växande kommun där både människor och företag utvecklas. Hos oss arbetar människor som vill, vågar och kan. Vill du bli en av oss?



Verksamhetens uppdrag på Serviceförvaltningen
Service Direkt ingår i förvaltningen för Service.

Förvaltningens kärnverksamhet är att utveckla, leverera och samordna all den service som våra förvaltningar behöver för att deras verksamhet ska nå framgång och utvecklas. Att våra förvaltningar uppfattar oss på ett positivt sätt är en grundläggande förutsättning för en framgångsrik verksamhet. För att möta förvaltningarnas förväntningar är det vår ambition att vara tillgängliga och att visa engagemang i varje situation. Det förutsätter att vår organisation har förmågan att anpassa sig till nya utmaningar och skapa nytta för koncernen.

Vårt uppdrag innefattar att ge support till alla kommunanställda där vi bland annat svarar på frågor kring IT, tele, lön och fastighet. Kungsbacka kommun har i dagsläget cirka 5 000 anställda med datorer.

Befattningens roll och mål
Service Direkt är kommunens kundcenter för våra anställda där vi bland annat ger bred och enklare support på ärenden som inkommer via telefon, mail, web eller genom besök i kommunens ärendehanteringssystem. Som servicevägledare blir ditt uppdrag att svara på första linjens frågor, eller se till att kunden på annat sätt får rätt specialistkompetens. Detta innebär bland annat att svara på frågor, att guida medarbetare genom stödsystem och att fördela vidare ärenden till andra linjens stödfunktioner.

Din profil
Vi söker dig som har en avslutad gymnasial utbildning med inriktning inom relevant område. Om du har vidareutbildning, så som KY- eller YH-utbildning med adekvat inriktning är detta meriterande, liksom tidigare yrkeserfarenheter av arbete inom support och kundservice. Har du dessutom erfarenhet av arbete med löner kan det vara extra meriterande. Tjänsten kräver mycket god verbal och skriftlig kommunikation på svenska. Du har en god digital kompetens som gör att du snabbt kan förstå och arbeta i olika IT-system.

Som person har du en utpräglad känsla för service. Du är tydlig och välformulerad i din kommunikation och anpassar ditt sätt att lyssna och förmedla budskap till mottagaren. Vidare är du kontrollerad i stressade situationer och har lätt att anpassa dig till ändrade omständigheter. Du tar initiativ och brinner för att lösa andras utmaningar som i sin tur möjliggör en enklare vardag för hela kommunen. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

Villkor
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med start omgående. Välkommen med din ansökan redan idag eller senast den 27 januari 2019.

Inför rekryteringsarbetet har Kungsbacka kommun noggrant tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter eller liknande.

Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Omgående tillsvidareanställning

Publiceringsdatum
2019-01-22

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-01-27
Ange följande referens när du ansöker: 2019/44
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Annika Björnefeldt, enhetschef 0300-83 44 45

Företag
Kungsbacka kommun

Adress
Kungsbacka kommun
Storgatan 37
43432 Kungsbacka

Kontorsadress
Storgatan 37

Jobbnummer
4570419

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Kungsbacka Kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Kungsbacka Kommun: