Servicetjänsteman, Söderhamn
Skatteverket / Vaktmästarjobb / Söderhamn
2013-02-07
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Servicetjänsteman, Söderhamn" (publicerad 2017-01-30) ⬅️
Visa alla vaktmästarjobb i Söderhamn,
Bollnäs,
Hudiksvall,
Ockelbo,
Gävle eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Skatteverket i Söderhamn,
Hudiksvall,
Gävle,
Falun,
Tierp eller i
hela Sverige Skatteverket skapar samhällsnytta och har ett högt förtroende hos allmänhet och företag. Vi tänker nytt och befinner oss i ständig utveckling. Nyfikenhet och ständigt lärande är förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb hos oss.
Vår grundsyn är att vi är till för medborgarna. Vi utgår från att alla vill göra rätt för sig, och vi betraktar varje möte som en möjlighet att ytterligare öka förtroendet för vår verksamhet. Alla som kommer i kontakt med oss ska uppfatta oss som offensiva, pålitliga och hjälpsamma.
Dina arbetsuppgifter som servicetjänsteman på internservice innebär att du är placerad vid en sektion där du tillsammans med dina kollegor arbetar med post och diarieföring/arkiv med tillhörande administration. I arbetsuppgifterna ingår också hantering av tjänstebilar, kontorsservice samt godshantering där tunga lyft förekommer.
Internservice ingår organisatoriskt i avdelningen för verksamhetsstöd som tillhör huvudkontoret och levererar tjänster inom callcenter, kontorsservice, kopiering/tryck, posthantering, diarieföring, hantering av arkiv samt storkontorsservice. Vi levererar även stöd till Kronofogden och är övergripande ansvarig för kontakterna med Kronofogden avseende all stödverksamhet som Skatteverket tillhandahåller.
Som medarbetare inom internservice bidrar du aktivt till hög kvalitet och service i våra leveranser. Vi arbetar gränsöverskridande med andra orter inom internservice.
På kontoret i Söderhamn är vi totalt ca 90 medarbetare.
Vi erbjuder dig en arbetsplats
• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
• som är till nytta för medborgare och företag
• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
• med en god balans mellan arbete och fritid
Vi söker dig som
• har relevant gymnasieutbildning
• har B-körkort och körvana
• har god datorvana
• är noggrann och har ordningssinne
• skapar goda relationer
• har god kommunikationsförmåga
• är initiativtagande och serviceinriktad
• kan planera och organisera
• uttrycker dig väl i tal och skrift
• har personlig mognad
Det är meriterande om du har arbetat som servicetjänsteman på Skatteverket, med liknande arbetsuppgifter tidigare eller har annan relevant administrativ arbetslivserfarenhet exempelvis diarieföring.
Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.
När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.
Observera att du måste vara mycket noggrann när du fyller i frågorna i slutet av din ansökan. Svaren på dessa frågor kommer att ligga till grund för det första urvalet. Vid eventuell intervju ska du kunna uppvisa betyg och intyg som styrker dina svar på urvalsfrågorna
Du måste vara svensk medborgare och fyllda 18 år eftersom arbetsuppgifterna inom anställningen är placerade i säkerhetsklass. Säkerhetsprövning kommer att göras enligt Säkerhetsskyddslagen (1996:627).
Anställningen är en allmän visstidsanställning fr.o.m 3 juni t.o.m 31 augusti 2013.
Välkommen med din ansökan till oss!
Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?
Publiceringsdatum2013-02-07Arbetstider och omfattningDag , Heltid , Tidsbegränsad anställning
Så ansöker duAnsökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktSommarjobb på Skatteverket,
sommarjobb@skatteverket.seEllinor Söderholm, HR-Konsult 010-572 97 66
Anneli Elverstig, Chef 010-577 18 30
Susanne O'Konor, Facklig representant SACO 010-574 85 55
Linda Englund, Facklig representant ST 010-576 24 39
FöretagSkatteverket
AdressSkatteverket
Personalenheten
17194 Solna
Jobbnummer 1460564
Observera att sista ansökningsdag har passerat.