Servicemedarbetare
Säkerhetspolisen / Fastighetsskötarjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla fastighetsskötarjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Säkerhetspolisen i Stockholm,
Solna,
Linköping eller i
hela Sverige Är du en social och flexibel person som trivs bäst i en varierande roll där den ena dagen inte är den andra lik? Då ska du söka jobbet som servicemedarbetare hos oss!
Så här arbetar vi på Säkerhetspolisen
Ditt och dina kollegors uppdrag är att tillsammans skydda Sverige, vår demokrati, våra fri- och rättigheter. Dina kollegor är specialister, sakkunniga och samhällsintresserade. De vet att saker inte alltid är som det ser ut vid första anblick. Därför söker vi kollegor som bidrar med kompletterande perspektiv, kunskaper och erfarenheter som sammantaget gör oss bättre.
Det finns många olika yrken och kompetenser hos oss, däribland servicemedarbetare. Du kommer samverka med och lära mycket av andra. Du kommer också kunna arbeta och utvecklas självständigt. Både lagarbete och djup specialisering behövs för att förstå och hantera våra komplexa uppdrag. Det är Säkerhetspolisens ansvar att det som inte får hända, inte heller händer. Oavsett arbetsuppgift är du med och utvecklar Sveriges säkerhet.
Det här är ditt uppdrag
Som servicemedarbetare har du, tillsammans med dina kollegor, främsta fokus på att ge stöd och support till hela verksamheten och du har daglig kontakt med ett stort antal av myndighetens medarbetare.
Som servicemedarbetare växlar du mellan administrativa och praktiska uppgifter och tempot kan stundtals vara högt och arbetet fysiskt krävande.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter innefattar hantering av post och gods, ansvara för distribution och påfyllning av olika material samt att hantera och åtgärda beställningar och felanmälningar. Du hanterar vissa inköp och fakturor och förvaltar diverse serviceavtal samt är kontaktperson för olika leverantörer.
I rollen ingår även att vara behjälplig med volymkopiering och efterbehandling så som bindning med mera.
Du kommer till en arbetsgrupp med kompetenta och engagerade kollegor där ni delar med er av er kunskap och har förtroende för varandra. Ni arbetar aktivt med att utveckla arbetssätt och rutiner då efterfrågan av service förändras över tid.
Din placering är i Stockholm, men resor inom Sverige förekommer. Arbetstider är kontorstid, vardagar.
De här kvalifikationerna söker vi hos dig
Du har följande kompetens:
• Avslutad fullgjord gymnasieutbildning med godkända resultat
• Flerårig erfarenhet av likvärdiga arbetsuppgifter
• Goda IT-kunskaper, van användare av Officepaketet
• God förmåga att kommunicera på svenska och engelska i tal och skrift
• Körkort med B-behörighet
Du som söker kan också ha meriter som tillför bredd i våra arbetsgrupper. Kan du bidra med något eller flera av följande är det meriterande:
• Erfarenhet av offentlig upphandling, inköp och fakturahantering
• Erfarenhet av storkopiering och bindning
• Erfarenhet av internservicearbete i offentlig verksamhet
• Truckförarutbildning, A och B
• Erfarenhet av att hantera, säkra och distribuera post och gods
Det här är kollegan vi söker
Du är serviceinriktad med hög integritet och professionellt förhållningsätt. Du är van att arbeta proaktivt och se behoven innan de uppstår. Du har förmågan att se helheten och arbeta mot såväl kortsiktiga som långsiktiga mål.
Stundtals kan arbetstempot vara högt så du är van att växla i tempo och har lätt för att strukturera och prioritera bland dina arbetsuppgifter. Som servicemedarbetare arbetar du både med praktiska och administrativa uppgifter och du har lätt för att alternera mellan dem.
Du är en noggrann och ansvarsfull person som har ett högt säkerhetsmedvetande. Du är bra på att ta egna initiativ och att självständigt driva ditt arbete framåt.
Du har ett lösningsorienterat förhållningssätt och trivs i en roll där du får ta ansvar och lösa problem. Du är van att arbeta strukturerat efter givna ramar och rutiner samtidigt som du är flexibel och har lätt för att byta fokus och sätta dig in i snabbt uppkomna situationer och du tvekar inte att hugga i när det behövs.
Ditt arbete behandlar ofta flera aspekter och involverar många parter därför behöver du ha god kommunikativ förmåga. Som person är du prestigelös med god samarbetsförmåga som bidrar till ett gott arbetsklimat. Du är social och kan på ett naturligt sätt skapa och upprätthålla goda och förtroendefulla relationer inom och utanför myndigheten.
Då arbetet stundtals är fysiskt krävande, där även tunga lyft kan förekomma, så är god fysik en förutsättning.
Så hjälper vi varandra att utvecklas
Som medarbetare förväntas du ta egna initiativ för att utvecklas inom ditt område. Du har nära kontakt med din chef för att diskutera din och vår gemensamma utveckling. Vilka behov har vi och i vilken riktning vill du utvecklas?
Kombinationen lagarbete och egen drivkraft ger dig en stabil bas för att gå vidare när du är mogen för det. Det är vår modell för att ligga i framkant och helst före i utvecklingen generellt.
Vi strävar efter balans mellan arbetet och livet utanför. Vi premierar hälsa och erbjuder träning på jobbet. Det ger dig energi och tid att utvecklas.
Anställningsvillkor och krav
Det här är en tillsvidareanställning som inleds med sex månaders provanställning.
Vi tillämpar individuell lönesättning. Du får statlig tjänstepension PA 16. Utöver det har Säkerhetspolisen ett lokalt avtal med en extra pension för våra anställda. Om du ska vara föräldraledig får du en extra föräldralön som totalt innebär 90 procent av din lön. I anställningsavtalet ingår även extra försäkring som ger ekonomiskt skydd för make, maka, registrerad partner, sambo och barn.
Svenskt medborgarskap är ett krav, då anställning vid Säkerhetspolisen innebär placering i säkerhetsklass. För anställning krävs godkänt resultat i säkerhetsprövningen med registerkontroll, som genomförs i enlighet med säkerhetsskyddslagen
Vi ställer höga krav på säkerhets- och sekretessmedvetande. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras.
Så tar du kontakt med oss
Du är välkommen att ringa rekryterande chef, tfn 010-568 73 85. För information om rekryteringsprocessen, kontakta HR-enheten, tfn 010-568 70 06.
Fackliga företrädare: Polisförbundet, tfn 010-568 70 03, SACO, tfn 010-568 70 04 och ST, tfn 010-568 70 02.
Så ansöker du
Läs mer om hur du ansöker på vår hemsida
www.sakerhetspolisen.se. Ansökan ska ha kommit in senast 2021-11-28.
Publiceringsdatum2021-11-08Så ansöker duSista dag att ansöka är 2021-11-28
Klicka på denna länk för att göra din ansökanAdressSäkerhetspolisen
Bolstomtavägen 2
17169 Solna
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Säkerhetspolisen (org.nr 202100-6594)
Bolstomtavägen 2 (
visa karta)
171 69 SOLNA
Jobbnummer 6102941
Observera att sista ansökningsdag har passerat.