Serviceledare och säljstöd inom brand- och säker
Siemens AB / Logistikjobb / Sundsvall
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla logistikjobb i Sundsvall,
Timrå,
Mark,
Härnösand,
Nordanstig eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Siemens AB i Sundsvall,
Bollnäs,
Örnsköldsvik,
Östersund,
Gävle eller i
hela Sverige Ref.nr: 158653
Placering: Sundsvall
Organisation: Infrastructure & Cities Sector, Building Technologies.
www.siemens.se/buildingtechnologiesHos Siemens 370 000 medarbetare i 190 länder finns kunskap och kompetens att utveckla innovativa produkter, lösningar och tjänster inom områdena infrastruktur, industri, energi, hälso- och sjukvård. Med världens största miljöportfölj bidrar vi dessutom till en hållbar framtid. I Sverige har Siemens funnits sedan 1893 och vi firar i år 120-årsjubileum. Vi är nästan 5 000 medarbetare på ett 40-tal orter och söker ständigt efter nyfikna och öppna kollegor. Kanske precis som du?
Till Building Technologies söker vi en serviceledare som även kommer att arbeta som säljstöd för brand- och säkerhetslösningar.
Vilka är mina arbetsuppgifter?
• Som serviceledare kommer du få ansvaret att driva 8 servicetekniker som arbetar med projekt och service av brand och säkerhetssystem för Siemens Building Technologies kontor i Sundsvall. Kontoret ansvarar för kunder inom ett geografiskt område i Västernorrland och Jämtlands län.
• Som serviceledare har du ansvar för arbetsledning för teknikergruppen. Ditt primära uppdrag är att skapa en struktur och ordning som utvecklar våra teknikers arbetssätt och gör att tid- och serviceplanering sköts mer effektivt och optimerat.
• Du genomför och följer upp verksamhetsplaner och dess aktiviteter samt stödjer, motiverar och utvecklar medarbetare för att nå enhetens uppsatta mål.
• I tjänsten ingår i dagsläget inget personalansvar, men på sikt är målsättningen att utöka ansvaret ytterligare både gällande personal- samt försäljnings- och kundansvar.
• I ditt dagliga arbete kommer du även att fungera som säljstöd till projektledare, säljare och tekniker där du jobbar nära både dina kollegor och våra kunder.
• Du hanterar identifierade affärsmöjligheter från våra tekniker.
• Du hanterar prisframtagande av serviceorder från tekniker.
• Anbudsframtagande och avtalsförslag (migrationer och utökningar) ingår även det i ditt jobb.
• På ditt ansvarsområde ligger även att säkerställa den tekniska lösningen inklusive medföljande dokumentation (ex. CAD-ritninger, Hector m.m) i projekt.
Vad krävs av mig?
• Avgörande för att lyckas i tjänsten är din erfarenhet från branschen. Du har jobbat minst fem år med brand- och/eller säkerhetssystem som tekniker och/eller projektledare.
• Du har även erfarenhet av att arbeta operativt med service ute hos kund.
• Du trivs med och har förmåga att skapa struktur och själv driva och planera såväl ditt som andras arbete. Detta gör att vi ställer krav på att du är självgående, strukturerad och handlingskraftig.
• Du ser kundens problem som en rolig utmaning och du har ett kundorienterat förhållningssätt i ditt arbete.
• Du kommunicerar med enkelhet i tal och skrift på både svenska och engelska. Du är van att arbeta med datorer som hjälpmedel och kan hantera system för planering och uppföljning.
Hur ansöker jag?
Du är välkommen med din ansökan via siemens.se/ledigajobb så snart du har möjlighet, dock senast den 7:e mars 2014. Urval görs löpande och tjänsten kan komma att tillsättas tidigare, så vi ser gärna att du ansöker redan idag! Din ansökan består av ditt CV och ett brev där du motiverar varför du är bäst lämpad för tjänsten.
Om du har frågor är du välkommen att kontakta rekryterande chef Magnus Svensson på telefon 060-185678.
Väl mött!
Publiceringsdatum2014-02-21Arbetstider och omfattningTillsvidare
Heltid
ErsättningFast lön
FöretagSiemens AB
AdressSiemens AB
19487 UPPLANDS VÄSBY
KontorsadressJohanneslundsv 12-14
Övriga kontaktuppgifterTelefonnummer: 08-7281000
Jobbnummer 1788128
Observera att sista ansökningsdag har passerat.