Serviceinriktad supporttekniker till Visma EssCom!
TNG Group AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
2014-10-05
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Serviceinriktad supporttekniker till Visma EssCom!" (publicerad 2015-09-25) ⬅️
Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos TNG Group AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Vill du bli en del av en ny teknisk support där du blir en viktig spelare för att skapa ett härligt team, nöjda kunder och effektiva arbetsprocesser? Då söker vi dig för morgondagens bästa support!
Om uppdragsgivaren
Visma EssCom ingår i koncernen Visma och erbjuder rikstäckande service och installationer av avancerad utrustningar inom elektronik och IT. Visma EssCom erbjuder på-platsen-service, verkstadsservice och installation genom att skapa en helhetslöning som passar kundernas verksamhet. Nu kommer Visma EssCom även att erbjuda teknisk support till de kunder som använder sig av Vismas produkter och som ett led i detta söker de nu flera supporttekniker.
Beskrivning av tjänsten
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter blir att ge teknisk support (1st line) över telefon åt företagets kunder. First line tar emot ca 4 samtal per timme och löser ca 80 % av alla inkommande ärenden. Du kommer att ge support på framförallt kassasystem till anställda inom detaljhandeln och svenska apotek. Dina konkreta arbetsuppgifter innebär:
• Felsökning av tekniska problem kring kassasystem
• Incidenthantering
• Kontakt med olika leverantörer
• Återkoppling till kunderna
Den tekniska supporten arbetar enligt ITIL. Här blir du en del av ett prestigelöst, tekniknära och framgångsrikt företag där du på sikt kan utvecklas vidare.
Tjänsten är på heltid under vardagar och placeringen är i Stockholm.
Vem är du?
Vi söker dig som i första hand har ett:
• Tekniskt intresse och god generell IT-kunskap
• Erfarenhet av serviceyrke
Det är meriterande om du har erfarenhet av detaljhandeln. Vidare är det ett plus om du har studerat IT på gymnasiet och har jobbat i helpdesk eller servicedesk.
Du har positiv inställning och en genuin vilja att inte bara lösa tekniska problem utan även att, på ett pedagogiskt sätt, återkoppla till företagets kunder.
Din roll blir oerhört viktig eftersom du är företagets ansikte mot kunderna. Med ett lösningsorienterat och serviceinriktat sätt kommer du direkt att påverka kundernas upplevelse.
Intresserad?
Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringsansvarig Sandra Peiper. Ansök snarast då intervjuer sker löpande, tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum. Att ansöka tar endast ett par minuter och du behöver enbart uppge kontaktuppgifter samt bifoga ditt färdiga CV. Följ anvisad länk.
Om TNG IT
Vi är specialiserade på bemanning och rekrytering av IT-kompetens med särskild inriktning mot service desk, support, utveckling, drift och nätverk. Vi arbetar utifrån en unik process som kombinerar styrkorna hos headhuntingföretag och bemanningsföretag för att nå ut till IT-specialister med erbjudanden om uppdrag och anställning hos några Sveriges mest attraktiva företag. TNG är ett av Sveriges snabbast växande företag enligt undersökningen Snabbväxarna 2012. Vi finns representerade med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö , Linköping och Örebro.
Publiceringsdatum2014-10-05Arbetstider och omfattningHeltid tillsvidareanställning
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2014-10-19
Vi föredrar ansökningar via webben
Ange följande referens när du ansöker: 8480
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktSandra Peiper
sandra.peiper@tng.seFöretagTNG Group AB
AdressTNG Group AB
Västra Järnvägsgatan 15
10132 Stockholm
KontorsadressVästra Järnvägsgatan 15, Stockholm
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2019668
Observera att sista ansökningsdag har passerat.