Serviceinriktad supporttekniker sökes omgående!
Brainpeople / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Brainpeople i Stockholm,
Solna,
Sollentuna,
Tyresö,
Täby eller i
hela Sverige Är du prestigelös och har ett brinnande intresse för datorer?
Serviceinriktad supporttekniker sökes omgående.
Grontmij levererar kvalificerade konsulttjänster inom områden som energi, samhällsbyggnad, husbyggnad, projektledning, miljö och säkerhet. Målet för vår kund är att utvecklas till det ledande teknikkonsultföretaget i Sverige genom att förena hög teknisk kompetens med bred förståelse för kunders affärer. Företaget är holländskt och på kontoret i Liljeholmen arbetar ca 300 personer. Du får möjligheten att arbeta på ett stort internationellt bolag tillsammans med trevliga kollegor.
Arbetsbeskrivning: Du kommer att arbeta på företagets helpdesk med support till företagets interna användare. Du hanterar allt från datorhaveri, felsökning till programsupport. Du arbetar i Windowsmiljö och din dator och telefon fungerar som dina redskap. Du arbetar dock inte 100% med support via telefon utan arbetsuppgifterna är varierande och din roll är att följa de ärenden som kommer in till sitt slut. Givetvis finns de andra duktiga medarbetare som du kan ta hjälp av. I vissa fall får du även hjälpa användarna on-site och hjälpa till med telefoni till användarna.
Arbetets omfattning: Uppdraget startar omgående och pågår fram tills oktober. Det finns en mycket stor möjlighet att uppdraget förlängs och är du driven och duktig som person så finns en chans till att du kan bli rekryterad till Grontmij. Du arbetar som konsult via Brainpeople och arbetstiderna är vanliga kontorstider. Inledningsvis så kommer du att få en introduktion.
Utvecklingsmöjligheter: Är du driven och nyfiken på att lära dig mer så finns det möjligheter att gå vidare mot en roll inom second- eller thirdline support. Du arbetar i en stor organisation där man tar vara på sina anställda. Du kommer att ha en stor bredd och variation på dina arbetsuppgifter och du arbetar i en grupp på ca 5 personer.
Kompetenskrav: Du har med fördel arbetat i en helpdesk/teknisk kundsupport tidigare och vet vad det innebär. Det viktigaste är att du har ett STORT och genuint intresse för datorer/felsökning och är utåtriktad som person. Du har en fallenhet för problemlösning och kan ringa in ett tekniskt problem som kan dyka upp från användarnas håll. Du har gärna arbetat i Windowsmiljö och det är meriterande om du har erfarenhet av Active Directory.
Personliga egenskaper: Du är en lättsam person som är prestigelös i ditt sätt att vara. Du är rak i din kommunikation både mot kollegor och användare. Stor vikt läggs vid din vana av att hantera olika typer av personer. Det är viktigt att du har lätt för att ta kontakt med andra och att du är noggrann i ditt arbetssätt. Vi söker dig som är utåtriktad och lyhörd samtidigt som du är ansvarstagande.
Intresserad? Skicka in din ansökan genom att klicka på länken alternativt knappen nedan.
http://brainbemanning.intelliplan.eu/JobAd/JobAd.aspx?Key=Gw27UDttLdhiPZptyc RfLw%3d%3d&ActivityNo=257945&Page=JobAd
Frågor besvaras av Sofia Onsander på telefon 018-501 018 01.
Brainpeople arbetar med uthyrning och rekrytering av akademiker till företag i Stockholmsområdet. Vi hjälper också våra kunder med rena rekryteringsuppdrag inom områden som IT, ekonomi, marknad, HR, försäljning, service och administration
Publiceringsdatum2009-06-17Arbetstider och omfattningVisstidsanställning 3 - 6 månader
Heltid
ErsättningFast lön
KontaktSofia Onsander, 018-501 018 01
FöretagBrainpeople
AdressBrainpeople
Industrigatan 4A
11246 STOCKHOLM
KontorsadressIndustrigatan 4A
STOCKHOLM
KontaktuppgifterTelefonnummer: 08-4408090
Jobbnummer 469571
Observera att sista ansökningsdag har passerat.