Serviceinriktad löneadministratör till 3
3 / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos 3 i Stockholm,
Solna,
Täby,
Södertälje,
Gnesta eller i
hela Sverige 3 vågar vara annorlunda. Vi är ett snabbt växande företag som ständigt utmanar marknaden för mobil kommunikation i vår kamp för Sveriges nöjdaste kunder. Nu söker vi engagerade medarbetare som vill bli bäst på det de gör i en energifylld miljö med ett högt tempo och högt satta mål.
Vår HR- och löneavdelning består av 10 personer, varav tre arbetar med lön. Lön är hos oss en mycket viktig servicefunktion som arbetar nära verksamheten med att ge både stöd, struktur och lön åt över 1600 medarbetare och chefer på 3. Vi söker nu en engagerad löneadministratör med känsla för service.
Arbetsuppgifter och ansvarsområden
• Du är löneadministratör för ungefär hälften av 3:s anställda och säkerställer att löneutbetalningarna alltid sker i rätt tid och med mycket hög kvalitet
• Du ansvarar för att kontinuerligt vidareutveckla och effektivisera vår lönefunktion
• Du är en viktig länk i samarbetet mellan lön och HR och ansvarar för till exempel sjukintyg, långtidsfrånvaro och arbetsgivarintyg
• Du hjälper även till med HR-administration och vid årliga lönerevisioner
• Du arbetar även med framtagande och analys av statistik, förbereder underlag vid årsbokslut och har även kontakt med myndigheter
• Du agerar som ett proaktivt och serviceinriktat stöd åt chefer och medarbetare i hela organisationen
• Du jobbar nära ytterligare en löneadministratör och teamledaren för löne- och HR-administration
• Tjänsten är ett föräldravikariat på åtminstone 15 månader
Erfarenhet och kunskap
• Du måste ha minst 2 års erfarenhet av lönehantering, helst från snabbrörliga företag med över 1000 löneutbetalningar per månad
• Du behöver ha mycket goda praktiska erfarenheter av att arbeta i Hogia lön eller mycket goda kunskaper från andra lönesystem
• Du är en genuint serviceinriktad och ansvarstagande person, som trivs med att arbeta självständigt i en spännande och snabbt föränderlig miljö där snabbt men rätt är en av våra värderingar
• Du är en mycket duktig administratör med fokus på ordning, struktur och noggrannhet och hög kvalitet i det dagliga arbetet
• Du är en proaktiv och serviceinriktad lagspelare med positiv attityd, som förstår att på 3 är försäljning vår överlevnad och att vi som servicefunktion har en viktig roll i 3's kamp för nöjdare kunder
• Du bör ha arbetat med hela löneprocessen i kollektivavtalsanslutna företag, och förstår väl dynamiken i ett företag som har både butiksbemanning och skiftesarbete
• Du har en ekonomisk utbildning inom lön
• Du har mycket goda kunskaper i Excel och skriver främst svenska och helst även engelska obehindrat
Passar detta in på dig? Sök då tjänsten idag, då vi gör vårt urval fortlöpande. Har du funderingar är du välkommen att kontakta Liesen Wargh, teamledare för löne- och HR administration på 073-533 74 24 eller personalchef Roger Österman på 0735-438608. Välkommen med din ansökan!
Publiceringsdatum2014-03-04Arbetstider och omfattningHeltid
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2014-03-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktLiesen Wargh
Företag3
Adress3
Lindhagensgatan 98
10425 Stockholm
Jobbnummer 1796826
Observera att sista ansökningsdag har passerat.