Serviceinriktad Inköpssupport med initiativkraft
SAS / Inköpar- och marknadsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos SAS i Stockholm SAS-koncernen, Nordens största börsnoterade flyg- och resekoncern, tillhandahåller flygtransport och flygrelaterade tjänster. Koncernen är noterad på börserna i Stockholm, Oslo och Copenhagen. SAS Scandinavian Airlines, Spanair och Blue1 är medlemmar i världens största flygallians - Star Alliance. Koncernen omfattar också flygbolaget Wideröe och airBaltic, och även det delägda Estonian Air samt affärsområdet SAS Aviation Services.
SAS satsar inför framtiden och skapar en ny inköpsorganisation med fokus på kategoridrivna upphandlingar och effektivare inköpsprocesser. Den nya centraliserade inköpsorganisationen är en viktig
del av SAS koncernens Strategi 2011.
Vårt uppdrag från koncernledningen är att samordna inköp inom koncernen och förbättra SAS resultat. Vi kommer att arbeta i kategori- och varugruppsteam för hela SAS koncernen i nära samarbete
med bolagen. Samtidigt implementerar vi moderna upphandlings- och avropsverktyg.
Din utmaning
Som Inköpssupport kommer du att hjälpa till med inköpsprocesser och allmänna supportfrågor kring vårt interna avropssystem. Supportfunktionen är kritisk för att administrera systemet, för att
hantera s.k. assisted buying och agera som allmän inköpssupport.
I rollen som Inköpssupport kommer du, bland många andra arbetsuppgifter, utföra Content Workbench Support, ha kontakt med IBX Support och CSC Support samt arbeta med förfrågningar utan offert. Du
kommer även att hantera förfrågningar och se till att de hanteras enligt gällande serviceavtal, samt registrera och bokföra leverantörsinformation.
Krav, erfarenhet och personliga egenskaper
För jobbet som Inköpssupport krävs examen från minst treårigt gymnasium, ekonomiskt program. Erfarenhet från liknande arbete är önskvärt. Du behöver goda kunskaper i skriven och talad
engelska, eftersom jobbet innebär många internationella kontakter. Dessutom behöver du ha erfarenhet från arbete med administrativa system och goda kunskaper om IT-arbete. En förmåga att
utveckla nätverk inom koncernen kommer att vara en framgångsfaktor, likaså en god kännedom om koncernens organisation.
Det är viktigt att du är service minded och har en förmåga att ta initiativ när du jobbar som Inköpssupport. Problemlösnings- och prioriteringsförmåga krävs. Du behöver också vara
stresstålig och arbeta med flera uppgifter parallellt.
Anställningsvillkor
Fast och heltidsanställning.
Tjänstens början
Snarast.
Publiceringsdatum2007-11-29Kontaktuppgifter för detta jobbFör mer information kontakta Maria Lahne på Assessio, 0708-96 89 02. Din ansökan vill vi ha in via
www.assessio.se/rekrytering snarast.
Webbplatser
www.assessio.se/rekryteringhttp://www.sasgroup.net /
Anställningstyp/arbetstiderTillsvidare
ErsättningEnligt ök
Så ansöker duAnsök via vår Webb-plats:
https://assessioas.easycruit.com/vacancy/application/134967/32130?channel=amv&iso=seSista ansökningsdag 2007-12-15
FöretagSAS
Årstaängsvägen 1C
10074 Stockholm
Jobbnummer 67826
Observera att sista ansökningsdag har passerat.