Serviceinriktad ekonomiassistent

Zinkgruvan Mining AB / Ekonomiassistentjobb / Askersund
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Askersund, Laxå, Kumla, Hallsberg, Motala eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Zinkgruvan Mining AB i Askersund, Örebro eller i hela Sverige

Serviceinriktad ekonomiassistent
Zinkgruvan Mining AB ingår i börsnoterade Lundin Mining Corporation som är en växande koncern med gruvor i Sverige, Portugal, Brasilien, Chile och USA. Koncernens aktier är noterade på börsen i Toronto och Stockholm. Zinkgruvan Mining är Sveriges sydligaste underjordsgruva och ligger i samhället Zinkgruvan som ligger 2 mil från Askersund, 4 mil norr om Motala och 6 mil söder om Örebro.
Zinkgruvan Mining AB är ett modernt gruvföretag som producerar koncentrat av zink, bly och koppar i världsklass. Malmproduktionen är cirka 1,4 miljoner ton per år och omsättningen uppgår till ca. 2 miljarder. Främsta produkt är zink som bidrar till ett mer hållbart samhälle genom att ingå i galvaniseringsprocessen. Antalet medarbetare är ca. 430. I Zinkgruvan har vi brutit malm sedan 1857 och därmed samlat på oss mer än 160 års erfarenhet. Kom och jobba med oss!
Vi söker nu en ekonomiassistent till vårt team
Utvecklingstakten är hög och ställer därför krav på en kunnig, nyfiken och närvarande ekonomifunktion. Som ekonomiassistent kommer du vara en del av Zinkgruvans ekonomiavdelning, som idag består av tio medarbetare.
Dina arbetsuppgifter som Ekonomiassistent är framförallt ansvar för leverantörsreskontra och innefattar bland annat:
• Löpande redovisning
• Månads- och bankavstämningar
• Allmän kontorsadministration/fakturahantering
I ditt arbete ingår också att hjälpa och stötta dina kollegor i olika ekonomifrågor.
Tjänsten
Du är en del av ett team om 2 ekonomiassistenter och rapporterar till ekonomichefen.
Arbetet innebär att jobba brett inom leverantörsreskontra-funktionen. Förutom leverantörsreskontra ingår fakturahantering, avstämningar, betalningar, kontroller och utredningar samt att genomföra manuella korrigeringar.
Då tjänsten innebär kontakter internt och externt är det viktigt med ett serviceinriktat förhållningssätt gentemot leverantörer och kollegor.
Tjänsten är dagtid 50%, men med möjlighet att jobba extra under tillfälliga arbetstoppar. Önskvärt startdatum är i januari.
Kvalifikationer och meriter
Vi söker dig med några års erfarenhet av leverantörsreskontraarbete, gärna från ett större bolag där du är van vid stora flöden. Du en van användare av Excel och du kommer även arbeta mycket i affärssystemet SAP, vilket det är meriterande om du har erfarenhet av sedan tidigare. Du är en van användare av ekonomisystem och sätter dig lätt in i nya. Det är ett krav att du behärskar både svenska och engelska i såväl tal som skrift.
För att passa i rollen är du en engagerad och självgående person som tycker att det är kul att lösa problem och räds inte utmaningar. Vidare är du noggrann, utåtriktad och har lätt för att samarbeta med andra. Du har en stor känsla för service.
Zinkgruvan Mining erbjuder ett intressant arbete i en expansiv bransch med goda möjligheter att utvecklas yrkesmässigt och personligt. Zinkgruvan Mining satsar på sina medarbetare och erbjuder goda utvecklingsmöjligheter och bra förmåner. Urval och intervjuer sker löpande.
Välkommen in med in ansökan!

Publiceringsdatum
2020-12-21

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-01-03
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Adress
Zinkgruvan Mining AB
CENTRUMVÄGEN 1
69681 ZINKGRUVAN

Omfattning
Detta är ett deltidsjobb.

Arbetsgivare
Zinkgruvan Mining AB (org.nr 556523-9414), http://www.zinkgruvanmining.com/
Centrumvägen 1 (visa karta)
696 81  ZINKGRUVAN

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Arbetsplats
Zinkgruvan Mining Aktiebolag

Jobbnummer
5499156

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Zinkgruvan Mining AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Zinkgruvan Mining AB: