Serviceinriktad Client Coordinator till Maersk Line!

Adecco Sweden AB / Butikssäljarjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla butikssäljarjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige

Trivs du med att arbeta i ett högt tempo med fokus på internationella kontakter, service och långsiktig kundvård? Vill du ingå i ett högpresterande team med kunden i fokus? Vi på Adecco Office & HR ger dig möjligheten att utvecklas som Client Coordinator på Maersk Line.

Publiceringsdatum
2017-02-28

Om tjänsten
Maersk Group är en global koncern med verksamhet i 130 länder och drygt 89000 anställda världen över. Koncernen är verksam inom flera olika områden, bland annat containerfrakt, terminalhantering och oljeframtagning. Koncernen har huvudkontor i Köpenhamn och en årlig omsättning på 48 miljarder dollar. Maersk Line ansvarar för de sjötransporter som företaget erbjuder och är världsledande inom sin bransch. Företaget är känt för sina pålitliga, flexibla och miljöeffektiva transporter med kunden i fokus. Du kommer att arbeta i ett skandinaviskt kluster med placering i Göteborg. På kontoret i Göteborg arbetar säljare, kundservice och logistiker tillsammans för att möta behovet hos alla 59000 kunder världen över.

I rollen som Client Coordinator är du kundens operativa kontaktpunkt på Maersk Line. Du ansvarar för att kunderna får en så bra kundupplevelse som möjligt genom att på ett professionellt sätt hantera och följa upp kundens bokningar och förfrågningar via telefon och mail. Att skapa en bra relation med kunden och bygga upp ett förtroende är en viktig del av arbetet. Utöver kundkontakt kommer du även att ha dialog med Maersks Globala Service Centre samt interna avdelningar.

Om dig
Du som har erfarenhet av kundservice, sales support eller motsvarande arbetsuppgifter kommer snabbt att känna dig trygg i din nya roll. Du bör också ha en eftergymnasial utbildning inom logistik, ekonomi eller motsvarande. Vi ser att du har goda kunskaper i ett skandinaviskt språk och engelska, i både tal och skrift. Som van datoranvändare, vad gäller både Officepaketet och olika affärssystem, kommer du snabbt att komma in i dina nya arbetsuppgifter.

För att trivas på den här arbetsplatsen är du en självgående person som drivs av att ta egna initiativ och av att själv få driva ditt arbete framåt. Vidare är du en teamplayer med god kommunikativ förmåga som tycker om att interagera med andra människor. Med förmåga att lösa problem snabbt och en positiv inställning hanterar du ett högt tempo och en föränderlig arbetsmiljö. Nya utmaningar ser du som positivt då du har en stark vilja att utvecklas och lära dig nya saker. Har du även god analytisk förmåga är detta rätt tjänst för dig!

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Om anställningen
Tjänsten som Client Coordinator är ett konsultuppdrag med tillsättning omgående. Som konsult får du en anställning i Adecco Sweden. Till att börja med är uppdraget på 3 månader med möjlighet till förlängning.

Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Då vi på Adecco samarbetar med många attraktiva företag som anlitar oss för sina personalbehov, finns också chans att du erbjuds tjänster som aldrig når den öppna marknaden.

Självklart har vi kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på träningskort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.

Om ansökan
Tjänsten ska tillsättas omgående och rekryteringsarbetet sker därför löpande under ansökningstiden. Du ansöker genom att registrera dig via formuläret nedan. Bifoga CV och personligt brev.

Första steget i vår rekryteringsprocess är att du kommer få ett eller flera tester skickade till din e-mail. Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt. Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval. Om du är en av dem som går vidare kommer du att bli kontaktad för en telefonintervju. De som går vidare efter telefonintervju får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryterare för en personlig intervju.

Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Caroline Carlsson på 031 - 725 45 39.

Välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Heltid

Ersättning
Fast lön enligt avtal

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-03-10
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Caroline Carlsson 031-725 45 39

Företag
Adecco Sweden AB

Adress
Adecco Sweden AB
Östra Hamngatan 26-28
41109 GÖTEBORG

Kontorsadress
Östra Hamngatan 26-28

Jobbnummer
3346820

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Adecco Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Adecco Sweden AB: