Serviceinriktad administratör / kontorsansvarig

Berntson Brands AB / Företagsekonomjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla företagsekonomjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Berntson Brands AB i Stockholm

Berntson Brands AB är ett oberoende, familjeägt marknads- och försäljningsbolag av alkoholhaltiga drycker verksamma på den svenska marknaden. Vi har en mycket framgångsrik historia och har genom åren framgångsrikt byggt och förvaltat många internationellt världsledande varumärken inom de flesta kategorier av alkoholhaltiga drycker. Företaget har sitt huvudkontor i nybyggda lokaler på Torsgatan i Stockholm, där ca 12 personer arbetar. Läs gärna mer om oss på vår hemsida www.berntsonbrands.se.

Vi söker nu en ny trevlig medarbetare med ansvar för två av våra mycket viktiga funktioner - kontoret och orderhanteringen.

Din arbetsplats är centralt placerad i vår reception. Du har helhetsansvar för att skapa trivsel och för att få allt det praktiska på kontoret att fungera, vilket till exempel innebär att ta hand om våra besökare, hålla ordning i kök och övriga lokaler, se till att kontorsmaskiner fungerar, hantera post och bud, köpa in kontorsmaterial och förtäring till möten. Du är dessutom kontaktperson med vår fastighetsvärd, vår städare och vår telefonpassning. Du ska helt enkelt vara vår "spindel i nätet"!

I orderhanteringen ingår att ta emot order via mejl och fax, registrera och fakturera dessa i vårt affärssystem Visma Business. Du tar också hand om eventuella problem som dyker upp och löser dem via telefon- och mejlkontakt med våra kunder och distributörer.

Du kommer även att vara ekonomiavdelningen behjälplig med enklare ekonomiarbete, som till exempel ankomstregistrering av leverantörsfakturor, kopiering, arkivering.

Dina personliga egenskaper
Vi söker dig som är strukturerad, noggrann och ordningsam och som uppskattar ett arbete där du får ta tag i och självständigt driva olika göromål.
Du trivs i kontakten med människor och har en mycket god känsla för service.
Du är ödmjuk och prestigelös och ser lösningar framför problem.
Du är flexibel och kan snabbt ställa om mellan arbetsuppgifter av olika svårighetsgrad.
Eftersom du kommer att ha helhetsansvar för många arbetsuppgifter är det också viktigt för oss att du är mycket ansvarsfull.

Publiceringsdatum
2012-02-09

Kvalifikationer
Du har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter och en relevant utbildning, gärna inom ekonomi. Du har god datavana i framförallt Outlook, Excel, Word och något ekonomisystem. Du uttrycker dig väl på svenska och engelska i både tal och skrift.

Vi erbjuder
Ett spännande och omväxlande arbete i ett stabilt företag med några av världens största varumärken inom alkoholhaltiga drycker, goda anställningsvillkor med friskvårdsbidrag, hälsokontroll och marknadsmässig pensionsavsättning.

Är det något du undrar över är du varmt välkommen att ringa någon av nedanstående kontaktpersoner.

Din ansökan mejlar du till ansokan@berntsonbrands.se . Ansökningarna behandlas varefter de kommer in och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid
Provanställning 6 mån. Arbetstid kl 8.30 - 17.00

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2012-02-29
Ansökan kan skickas till e-postadress: ansokan@berntsonbrands.se

Kontakt
Charlotte Dahl, Controller, 08-610 06 90
Åke Ingerhed, Ekonomichef, 08-610 06 97

Företag
BERNTSON BRANDS AB

Adress
BERNTSON BRANDS AB
TORSGATAN 13, 3 TR
11123 STOCKHOLM

Kontorsadress
TORSGATAN 13
STOCKHOLM

Kontaktuppgifter
Telefonnummer: 08-610 06 90
E-postadress: ansokan@berntsonbrands.se

Jobbnummer
1153521

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Berntson Brands AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Berntson Brands AB: