Servicehandläggare, Värnamo

Skatteverket / Juristjobb / Värnamo
2016-04-15
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Servicehandläggare, Värnamo" (publicerad 2019-01-24) ⬅️


Visa alla juristjobb i Värnamo, Hylte, Gnosjö, Gislaved, Vaggeryd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Skatteverket i Värnamo, Ljungby, Växjö, Jönköping, Vetlanda eller i hela Sverige

Skatteverket, Försäkringskassan och Pensionsmyndigheten driver servicekontor i samverkan. Verksamheten har en tydlig inriktning mot att erbjuda bättre samhällsservice och information till medborgare och företag.

Att våra myndigheter samverkar i det personliga mötet ger förutsättningar för dig som servicehandläggare att svara på medborgare och företagares frågor med ett helhetsperspektiv för våra myndigheters områden.

Dina arbetsuppgifter som servicehandläggare 
innebär att ge snabb och professionell service och information till privatpersoner och företag genom att svara på frågor.

Du ger service och information på uppdrag av de tre samverkansmyndigheterna, i en öppen miljö, vilket ställer höga krav på din förmåga att ta in information och hålla dig uppdaterad inför det personliga mötet. Det är viktigt att du har en öppen, lyssnande och förklarande attityd och lätt att kommunicera.. Eftersom du arbetar nära kunderna måste du känna dig bekväm i det direkta mötet med individer med olika bakgrund i samhället.

På servicekontoret i Värnamo är vi ca 3 medarbetare och tillhör skattekontoret i Visby.

Vi erbjuder dig en arbetsplats

• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
• som är till nytta för medborgare och företag
• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
• med en god balans mellan arbete och fritid.

Vi söker dig som  

• har väl dokumenterad förmåga att inhämta och använda teoretiska kunskaper, exempelvis genom en högskoleutbildning om minst 120p/180hp inom ekonomi, juridik eller beteendevetenskap eller dokumenterad förmåga att inhämta och använda teoretiska kunskaper i arbetet
• har arbetat minst två år i ett serviceyrke där du har fått besvara frågor på ett kortfattat och informativt sätt vid besök eller via telefon
• har goda kunskaper i informationssökning och digitala medier
• har mycket god kommunikativ förmåga i tal 
• har ett mycket gott bemötande
• är förtroendeingivande
• är flexibel
• har helhetssyn.

Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.

Det är meriterande om du vana av arbete med service inom statlig eller kommunal verksamhet eller liknande

När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor. 

Anställningen är tillsvidare. Vi kan komma att tillämpa sex månaders provanställning.

Välkommen med din ansökan till oss! 

Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?

Skatteverket använder det statliga ramavtalet för annonsförmedling. Inom detta väljer vi vilka kanaler vi ska använda för att nå intresserade med vår annonsering. Vi undanber oss därför vänligen samtal från annonsförmedlare eller -försäljare.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Publiceringsdatum
2016-04-15

Ersättning
Individuell lön.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-04-28
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Christian Friis, sektionschef 010-579 90 33
Kerstin Nilsson, facklig kontaktperson ST 010-576 16 48
Per-Olof Karlsson, facklig kontaktperson Saco 010-576 82 42
Jesper Österberg, HR-konsult 010-575 02 45

Företag
Skatteverket

Adress
Skatteverket
Box 2845
40320 Göteborg

Kontorsadress
Box 2845

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2787174

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Skatteverket

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Skatteverket: