Servicehandläggare till servicekontoret i Uppsala

Skatteverket / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Uppsala
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Uppsala, Östhammar, Sigtuna, Österåker, Håbo eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Skatteverket i Uppsala, Östhammar, Enköping, Sollentuna, Tierp eller i hela Sverige

SERVICEHANDLÄGGARE TILL SERVICEKONTORET I UPPSALA

Vi söker servicehandläggare som ska arbeta med service och information över myndighetsgränserna i en utmanande och händelserik miljö.

Ditt nya jobb

innebär att du arbetar för att ge medborgare och företag snabb, professionell information genom att svara på frågor samt ge råd och stöd utifrån ett helhetsperspektiv.

Du får i din roll som servicehandläggare vara med i samarbetet mellan Skatteverket, Försäkringskassan och Pensionsmyndigheten, med syftet  att på samma plats kunna erbjuda samhällsservice och information inom flera olika områden.

Du arbetar med information som rör alla tre myndigheterna, vilket ställer höga krav på din förmåga att ta in information och hålla dig uppdaterad för att i det personliga mötet kunna svara på frågor och lösa problem. Eftersom du arbetar nära kunderna måste du känna dig bekväm i det direkta mötet med individer från olika delar av samhället - med de olika behov och förväntningar som det medför.

Du kommer att placeras i Uppsala, men tjänstgöring på närliggande servicekontor kan också förekomma. Anställningen är på heltid, tidsbegränsad i cirka 1 år med tillträde i september.

Vi söker dig som

• kan ge kvalificerad service och hjälpa människor
• vill arbeta i en mångkulturell miljö
• har en öppen, lyhörd och förklarande attityd
• har lätt att kommunicera i tal och skrift
• har personlig mognad och inlevelseförmåga
• kan arbeta självständigt och fatta egna beslut
• är stresstålig och känner dig bekväm vid personliga möten
• tar ansvar för din egen utveckling och har mycket god samarbetsförmåga
• har högskoleexamen (minst 120/180 hp) inom samhällsvetenskap, beteendevetenskap, ekonomi eller juridik, alternativt har väl dokumenterad förmåga att inhämta och använda teoretisk kunskap i arbetet
• inom de senaste fem åren har arbetat minst två år med service och/eller kommunikation och personliga möten med människor med olika bakgrund och behov (t.ex. Arbetsförmedlingen, Försäkringskassan, Kronofogdemyndigheten, Skatteverket, annan myndighet, en bank eller ett försäkringsbolag)
• har mycket god kunskap om och vana av elektronisk informationssökning
• har goda kunskaper i svenska och engelska.

Det är meriterande om du har körkort för personbil. Det är även meriterande om du behärskar ytterligare språk som underlättar kontakten med våra kunder. Vi lägger mycket stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Har du frågor om arbetsuppgifterna? Ring då Lena Bakkan 010-5764526 eller Åsa-Helene Bergwall 010-5775871. Vid frågor om rekryteringsprocessen - ring HR-specialist Cecilia Hellstadius 010-5750027. Kontaktpersoner i fackliga frågor är för ST Magnus Söderkvist 010-5796084 , för SACO Stefan Halvarsson 010-5775122 .

 Ansökan

Vi vill ha din ansökan med CV märkt med diarienummer 131 435924-12 senast den 26 augusti. Du behöver inte bifoga betygskopior och liknande till din ansökan, dessa tas med till en eventuell intervju. Skicka ansökan genom att klicka här nedan.

Publiceringsdatum
2012-08-03

Arbetstider och omfattning
Ej specificerat , Ej specificerat , Tidsbegränsad anställning

Så ansöker du
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Skatteverket

Adress
Skatteverket
Personalenheten
17194 Solna

Jobbnummer
1305251

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Skatteverket

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Skatteverket: