Servicehandläggare, Strängnäs
Skatteverket / Ekonomijobb / Strängnäs
2015-02-10
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Servicehandläggare, Strängnäs" (publicerad 2016-02-09) ⬅️
Visa alla ekonomijobb i Strängnäs,
Knivsta,
Enköping,
Eskilstuna,
Nykvarn eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Skatteverket i Strängnäs,
Enköping,
Eskilstuna,
Västerås,
Södertälje eller i
hela Sverige Skatteverket, Försäkringskassan och Pensionsmyndigheten driver servicekontor i samverkan. Verksamheten har en tydlig inriktning mot att erbjuda bättre samhällsservice och information till medborgare och företag.
Att våra myndigheter samverkar i det personliga mötet ger förutsättningar för dig som servicehandläggare att svara på medborgare och företagares frågor med ett helhetsperspektiv för våra myndigheters områden.
Dina arbetsuppgifter som servicehandläggare
innebär att ge snabb och professionell service och information till privatpersoner och företag genom att svara på frågor.
Du ger service och information på uppdrag av de tre samverkansmyndigheterna, i en öppen miljö, vilket ställer höga krav på din förmåga att ta in information och hålla dig uppdaterad inför det personliga mötet. Det är viktigt att du har en öppen, lyssnande och förklarande attityd och lätt att kommunicera i tal och skrift. Eftersom du arbetar nära kunderna måste du känna dig bekväm i det direkta mötet med individer med olika bakgrund i samhället.
Vi erbjuder dig en arbetsplats
• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
• som är till nytta för medborgare och företag
• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
• med en god balans mellan arbete och fritid.
Vi söker dig som
• har pågående eller nyligen avslutad akademisk utbildning om minst 120 p/180 hp inom ett för tjänsten relevant område, eller har minst två års aktuell erfarenhet från ett liknande serviceyrke
• har goda kunskaper i informationssökning och digitala medier
• har mycket god förmåga att tala och skriva på svenska och engelska
• bemöter andra väl och har god servicekänsla
• har mycket god kommunikativ förmåga
• har god förmåga att hantera flera kunder parallellt och arbeta i ett högt tempo
• är flexibel
• ser helheter, är utvecklingsorienterad och tänker nytt
• stödjer och samverkar.
Det är meriterande om du har arbetat minst tre månader i ett serviceyrke där du har fått besvara frågor på ett kortfattat och informativt sätt vid besök eller via telefon.
När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.
Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.
Anställningen är tidsbegränsad fr.o.m. 2015-05-25 t.o.m. 2015-08-28.
Har du frågor om rekryteringen, maila
sommarjobb@skatteverket.seHar du frågor om arbetsuppgifterna kan du ringa sektionschef Lena Bakkan på telefon 010-576 45 26
Kontaktpersoner i fackliga frågor för ST, Kerstin Nilsson telefon 010- 576 16 48 och för Saco Per-Olof Karlsson på telefon 010-576 82 42
Vi vill ha din ansökan med CV märkt med diarienummer 131 76389-15 senast den 23 februari 2015. Bifoga inga betygskopior eller liknande till din ansökan, utan ta istället med dem till en eventuell intervju.
Välkommen med din ansökan till oss!
Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?
Publiceringsdatum2015-02-10Arbetstider och omfattningHeltid/ Ej specificerat
ErsättningIndividuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-02-23
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagSkatteverket
AdressSkatteverket
Trädgårdsgatan 1
64531 Strängnäs
KontorsadressTrädgårdsgatan 1
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2160086
Observera att sista ansökningsdag har passerat.