Servicehandläggare, Sollefteå
Skatteverket / Juristjobb / Sollefteå
2016-02-03
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Servicehandläggare, Sollefteå" (publicerad 2019-01-18) ⬅️
Visa alla juristjobb i Sollefteå,
Kramfors,
Ragunda,
Mark,
Härnösand eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Skatteverket i Sollefteå,
Kramfors,
Mark,
Härnösand,
Örnsköldsvik eller i
hela Sverige Skatteverket, Försäkringskassan och Pensionsmyndigheten driver servicekontor i samverkan. Verksamheten har en tydlig inriktning mot att erbjuda bättre samhällsservice och information till medborgare och företag.
Att våra myndigheter samverkar i det personliga mötet ger förutsättningar för dig som servicehandläggare att svara på medborgare och företagares frågor med ett helhetsperspektiv för våra myndigheters områden.
Dina arbetsuppgifter som servicehandläggare innebär att ge snabb och professionell service och information till privatpersoner och företag genom att svara på frågor. Du ger service och information, på uppdrag av de tre samverkansmyndigheterna, i en öppen miljö, vilket ställer höga krav på din förmåga att ta in information och hålla dig uppdaterad inför det personliga mötet. Det är viktigt att du har en öppen, lyssnande och förklarande attityd och lätt att kommunicera i tal och skrift. Eftersom du arbetar nära kunderna måste du känna dig bekväm i det direkta mötet med individer med olika bakgrund i samhället.
Vi erbjuder dig en arbetsplats
• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
• som är till nytta för medborgare och företag
• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
• med en god balans mellan arbete och fritid.
Vi söker dig som
• har pågående eller nyligen avslutad akademisk utbildning om minst 120 p/180 hp inom ett för tjänsten relevant område, eller har minst två års aktuell erfarenhet från ett liknande serviceyrke
• har goda kunskaper i informationssökning och digitala medier
• har servicekänsla och inger förtroende
• kan arbeta självständigt, men som samtidigt har mycket god förmåga att samarbeta
• har mycket god kommunikationsförmåga
• stimuleras av att arbeta i ett högt tempo
• är ansvarstagande
Det är meriterande om du har arbetat minst tre månader i ett serviceyrke där du har fått besvara frågor på ett kortfattat och informativt sätt vid besök eller via telefon.
När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.
Anställningen är tidsbegränsad under sommaren 2016.
Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.
Har du frågor om rekryteringen, maila
sommarjobb@skatteverket.seHar du frågor om arbetsuppgifterna kan du ringa sektionschef Bengt-Åke Sundelin på telefon 010-5760901 Kontaktpersoner i fackliga frågor för ST, Anna-Maria Andersson telefon 010-5799778 och för Saco Jens Nordin på telefon 010-5776329
Vi vill ha din ansökan med CV märkt med diarienummer 131 17848-16 senast den 17/2. Bifoga inga betygskopior eller liknande till din ansökan, utan ta istället med dem till en eventuell intervju.
Välkommen med din ansökan till oss!
Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
Publiceringsdatum2016-02-03ErsättningIndividuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-02-17
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagSkatteverket
AdressSkatteverket
Nipan 163
88152 Sollefteå
KontorsadressNipan 163
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2650485
Observera att sista ansökningsdag har passerat.