Servicehandläggare, Luleå

Försäkringskassan / Receptionistjobb / Luleå
2015-07-07
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Servicehandläggare, Luleå" (publicerad 2018-11-08) ⬅️


Visa alla receptionistjobb i Luleå, Boden, Piteå, Kalix, Älvsbyn eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Försäkringskassan i Luleå, Piteå, Kalix, Överkalix, Haparanda eller i hela Sverige

Vi söker

Servicehandläggare till Servicekontoret i Luleå

Vi har inrättat servicekontor med samverkan mellan Försäkringskassan, Skatteverket och Pensionsmyndigheten. På sikt kan också andra statliga myndigheter komma att ingå i detta samarbete. Samverkan innebär att handläggarna arbetar som generalister över myndighetsgränserna. Verksamheten har en tydlig inriktning mot att ge samhällsservice och information till allmänheten.

Dina arbetsuppgifter som servicehandläggare innebär att ge snabb och professionell service och information till privatpersoner och företag genom att svara på frågor.

Du ger service och information på uppdrag av de tre samverkansmyndigheterna, i en öppen miljö, vilket ställer höga krav på din förmåga att ta in information och hålla dig uppdaterad inför det personliga mötet. Det är viktigt att du har en öppen, lyssnande och förklarande attityd och lätt att kommunicera i tal och skrift. Eftersom du arbetar nära kunderna måste du känna dig bekväm i det direkta mötet med individer med olika bakgrund i samhället.

På servicekontoret i Luleå är vi 7 medarbetare och tillhör Region Norrbotten. Vid behov kommer du även att arbeta på andra servicekontor i närområdet.

Vi erbjuder dig en arbetsplats

med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter

som är till nytta för medborgare och företag

med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald

som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling

som erbjuder god balans mellan arbete och fritid.

Vi söker dig som

har väl dokumenterad förmåga att inhämta och använda teoretiska kunskaper, exempelvis genom en högskoleutbildning om minst 120 p/180 hp inom ekonomi, juridik eller beteendevetenskap eller dokumenterad förmåga att inhämta och använda teoretiska kunskaper i arbetet

har arbetat minst två år i ett serviceyrke där du har fått besvara frågor på ett kortfattat och informativt sätt vid besök eller via telefon

har goda kunskaper i informationssökning och digitala medier

har mycket god förmåga att tala och skriva på svenska och engelska

bemöter andra väl och har god servicekänsla

har mycket god kommunikativ förmåga

har god förmåga att hantera flera kunder parallellt och arbeta i ett högt tempo

är flexibel

ser helheter, är utvecklingsorienterad och tänker nytt

• stödjer och samverkar.

Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete som servicehandläggare hos Skatteverket eller Försäkringskassan och erfarenhet av arbete i mångkulturella miljöer. Det är också meriterande om du har körkort för personbil. Slutligen, är det meriterande om du har goda kunskaper i ett språk, utöver svenska och engelska (utomnordiskt språk), som är vanligt inom servicekontorets närområde.

När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor. 

Anställningen är tills vidare. Vi kan komma att tillämpa provanställning om sex månader.

Välkommen med din ansökan till oss!

Har du frågor om arbetsuppgifterna kan du ringa sektionschef Anki Backman, 010-111 27 38 (vecka 28 och 31), Kajsa Lundström, 010-111 54 09 (vecka 29 och 30) eller Anna Olsson, 010-112 62 29 (vecka 32 och 33).

Om du har frågor om rekryteringsprocessen kan du ringa HR-konsult Katrin Synnott, 010-116 28 23.

Kontaktpersoner i fackliga frågor är för ST Ann-Christin Marklund 010-111 67 25, Petra Wikström, 010-111 67 62 (vecka 29) Sara Andersson, 010- 111 66 15 (från vecka 30), och för Saco Kent Gustafsson, 010-118 41 28, kent.gustafsson@forsakringskassan.se  . SEKO:s kontaktperson är Johanna Grundström, 010-115 30 44

Vi vill ha din ansökan med CV märkt med diarienummer 034131-2015 senast den 16 augusti år 2015. Bifoga inga betygskopior eller liknande till din ansökan, utan ta i stället med dem till en eventuell intervju.

Försäkringskassan arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Publiceringsdatum
2015-07-07

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-08-16
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Försäkringskassan

Adress
Försäkringskassan
103 51 Stockolm
10351 Stockholm

Kontorsadress
103 51 Stockolm

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2347806

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Försäkringskassan

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Försäkringskassan: