Servicehandläggare inom Samhällsbyggnad - projektanställning
Järfälla kommun, Information- och kommunikationsavdelningen / Butikssäljarjobb / Järfälla
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla butikssäljarjobb i Järfälla,
Sollentuna,
Upplands-Bro,
Danderyd,
Sundbyberg eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Järfälla kommun, Information- och kommunikationsavdelningen i Järfälla Publiceringsdatum2011-03-07ArbetsuppgifterVi söker Järfälla kommuns starkast lysande stjärnor!
Vi bygger Sveriges bästa kundtjänst - till den behöver vi Sveriges bästa Servicehandläggare. Vi tror att det är du.
Servicehandläggaren arbetar med att ge information, service, vägledning till kommunens invånare samt att handlägga enklare ärenden. Kundtjänsten har som mål att ge bästa möjliga service till Järfällaborna. I vår kundtjänst tar vi emot telefonsamtal och e-post från invånare, företag och besökare som ska hanteras i ett ärendehanteringssystem.
Arbetsuppgifter• Ge service och besvara kundernas frågor
• Representera kommunen gentemot kunder.
• Lämna information och vägledning.
• Ta emot felanmälningar och synpunkter.
• Logga samtal och ärenden i ett ärendehanteringssystem.
• Samarbeta och samverka med förvaltningarnas handläggare och avdelningar.
• Vissa handläggningsuppgifter.
KvalifikationerUtbildning och arbetslivserfarenhet
Du bör ha någon form av eftergymnasial utbildning inom bygglov, miljö, väg, trafik samt park alternativt erhållit motsvarande kunskaper från arbetslivet. Meriterande är om du har kunskaper om hur Järfälla kommuns tekniska förvaltningar och nämnder hänger samman med kommunens uppbyggnad, struktur och beslutsvägar, alternativt om du har arbetat med liknande verksamhet i en annan kommun. Har du erfarenhet av handläggning av ärende inom bygg- och miljöområdet, planområdet eller planerings- och exploateringsområdet är det en merit. Även tidigare erfarenhet av kundtjänstarbete är meriterande.
Du behärskar svenska väl i tal och skrift. Kunskaper i engelska, finska, spanska eller arabiska är meriterande. Du har goda IT-kunskaper och är van vid att arbeta med datorer och söka information.
Dina personliga egenskaperVi söker dig som är en stjärna på att ge god service och alltid sätter kunden i fokus. Då du kommer att vara kommunens ansikte utåt är det viktigt att du är en god och tydlig kommunikatör och att du visar omdöme i ditt professionella agerande. Då kundtjänsten är under uppbyggnad är det viktigt att du är flexibel och har lätt att anpassa dig till ändrade förutsättningar. Du motiveras av att vara med och bygga upp en verksamhet och trivs i en prestigelös och lösningsinriktad arbetsmiljö.
Vi erbjuder friskvård, kontinuerlig kvalitets- och kompetensutveckling samt ergonomiskt utarbetade arbetsplatser.
Urval och intervjuer sker löpande, så tveka inte utan sök nu!
Arbetstider och omfattningHeltid / deltid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: Snarast, upphör: 2012-12-31
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2011-03-14
Vi ber dig söka tjänsten via det standardiserade ansökningsformuläret som är kopplat till annonsen. Använd länken under rubriken "Ansökan".
Urvalet sker i en databas där kompetens, utbildning, arbetslivserfarenhet och andra kvalifikationer bedöms utifrån ditt ansökningsformulär. Vi ber dig därför fylla i formuläret så noggrant som möjligt.
Ange följande referens när du ansöker: 172504 - Kopia
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.
KontaktSara Lindgren, 08-58029360,
sara.lindgren@jarfalla.seMarie Stålhammar, 08-58028168,
Marie.Stalhammar@jarfalla.seFacklig kontaktJohan Johansson, 08-580 285 00 (vxl)
Susanne Johansson, 08-580 285 00 (vxl)
Mattias Göransson, 08-580 285 00 (vxl)
FöretagJärfälla kommun, Information- och kommunikationsavdelningen
AdressJärfälla kommun, Information- och kommunikationsavdelningen
17780 JÄRFÄLLA
Jobbnummer 868093
Observera att sista ansökningsdag har passerat.