Servicehandläggare, Eskilstuna
Skatteverket / Butikssäljarjobb / Eskilstuna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla butikssäljarjobb i Eskilstuna,
Kungsör,
Västerås,
Strängnäs,
Hallstahammar eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Skatteverket i Eskilstuna,
Västerås,
Strängnäs,
Enköping,
Katrineholm eller i
hela Sverige Skatteverket, Försäkringskassan och Pensionsmyndigheten har gemensamma servicekontor på cirka 100 orter. Servicekontorens syfte är att erbjuda samhällsservice och information till privatpersoner och företag.
Myndigheternas samarbete ger dig som servicehandläggare ett helhetsperspektiv i din kontakt med medborgare och företagare.
Arbetsuppgifter och ansvar
Som servicehandläggare träffar du många individer med olika bakgrund i samhället. Du ger snabb och professionell service och svarar på frågor från privatpersoner och företag. En stor del av ditt arbete är att guida till självhjälp i e-tjänster.
Du ger service och information på uppdrag av de tre myndigheterna, vilket ställer höga krav på din förmåga att ta in och analysera information. Det är viktigt att du är tillmötesgående och har lätt för att lyssna och coacha. Eftersom du arbetar nära kunderna måste du känna dig bekväm i det direkta mötet med individer med olika bakgrund och funktionsförmåga.
På servicekontoret i Eskilstuna kommer du att arbeta tillsammans med 12 kollegor och tillhöra Kundmötesavdelningen, Servicekontorsenhet norra.
Du kommer att arbeta i team, du och dina kollegor tar gemensamt ansvar för ert uppdrag och ett gemensamt lärande. Vi arbetar aktivt med ständiga förbättringar och det ingår i rollen att vara med och bidra. Vid behov kommer du även att arbeta på andra servicekontor i närområdet.
För mer information om arbetet som servicehandläggare, titta gärna på filmen här.
Från och med den 1 juni 2019 ansvarar Statens servicecenter för en samlad serviceorganisation för statlig lokal service till medborgare, företag och nyanlända i hela landet. Detta innebär att både anställda och verksamheten vid samtliga Skatteverkets servicekontor går över till Statens servicecenter.
Vi erbjuder dig en arbetsplats
• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
• som är till nytta för medborgare och företag
• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
• med en god balans mellan arbete och fritid.
Vi söker dig som
• har högskoleutbildning om 120p/180hp inom ekonomi, juridik, beteendevetenskap eller statsvetenskap eller väl dokumenterad förmåga att inhämta och använda teoretiska kunskaper i arbetet
• har goda kunskaper i informationssökning och är van att använda e-tjänster
• har mycket goda kunskaper i svenska i tal och skrift
• har goda kunskaper i engelska i tal
• har mycket gott bemötande och servicekänsla
• har mycket god kommunikativ förmåga
• har god förmåga att hantera flera kunder parallellt och arbeta i ett högt tempo
• är flexibel, till exempel öppen för att arbeta på annat kontor med kort varsel
• ser helheter, är utvecklingsorienterad och tänker nytt
• har förmåga att stödja och god samarbetsförmåga
• är pedagogisk och har förmåga att coacha
• är stabil, självgående och kan hantera kravfyllda situationer.
Det är meriterande om du har erfarenhet av att ge komplex information vid personliga möten från myndighet och stora företag. Gärna erfarenhet av arbete som servicehandläggare.
Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.
När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.
Publiceringsdatum2019-02-14Övrig information2 tjänster, tillsvidareanställningar, med tillträde enligt överenskommelse. Provanställning kan bli aktuellt.
KontaktEnhetschef: Elinor Wigander Mattsson, 010-574 13 10 (för frågor om tjänsten) och HR-specialist: Annette Prössel, 010-574 61 94 (för frågor om rekryteringsprocessen). Kontaktpersoner i fackliga frågor är för Fackförbundet ST: Catrine Haraldsson 010-5799132 och för Saco: Per-Olof Karlsson, 010-5768242.
Ansökan
Välkommen med din ansökan senast den 3 mars 2019. Bifoga ditt cv där du beskriver din utbildning och erfarenhet samt ett personligt brev där du berättar varför du söker arbetet.
Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?
Skatteverkets uppdrag är att bidra till att säkra finansieringen av den offentliga sektorn, bidra till ett väl fungerande samhälle och att motverka brottslighet. Vi skapar förtroende genom att vara lyhörda och ge alla ett bra bemötande. Genom att använda digitaliseringens möjligheter vill vi underlätta för privatpersoner och företag i deras vardag. Tillsammans gör vi samhället möjligt.
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Heltid
ErsättningIndividuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-03-03
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagSkatteverket
AdressSkatteverket
Kungsgatan 13, 632 20
63220 Eskilstuna
KontorsadressKungsgatan 13, 632 20 Eskilstuna
Jobbnummer 4613060
Observera att sista ansökningsdag har passerat.