Servicehandläggare
Försäkringskassan / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Bollnäs
2016-03-08
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Servicehandläggare" (publicerad 2017-09-25) ⬅️
Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Bollnäs,
Söderhamn,
Ljusdal,
Ockelbo,
Hudiksvall eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Försäkringskassan i Bollnäs,
Söderhamn,
Ljusdal,
Hudiksvall,
Sandviken eller i
hela Sverige Försäkringskassan söker
Servicehandläggare
Placering i Bollnäs
Skatteverket, Försäkringskassan och Pensionsmyndigheten driver servicekontor i samverkan. Verksamheten har en tydlig inriktning mot att erbjuda bättre samhällsservice och information till medborgare och företag.
Att våra myndigheter samverkar i det personliga mötet ger förutsättningar för dig som servicehandläggare att svara på medborgare och företagares frågor med ett helhetsperspektiv för våra myndigheters områden.
Arbetsuppgifter och ansvar
Dina arbetsuppgifter som servicehandläggare innebär att du svarar på frågor och ger stöd till privatpersoner och företag med ett helhetsperspektiv gällande deras situation. Arbetet ställer mycket höga krav på dina personliga egenskaper och din förmåga att bemöta människor och lösa problem. Genom samverkan kan myndigheterna erbjuda bättre service och information till medborgare och företag. Att våra myndigheter samverkar i det personliga mötet ger förutsättningar för dig som servicehandläggare att svara på kundernas frågor med ett helhetsperspektiv för våra myndigheters områden.
Du ger service och information på uppdrag av de tre samverkansmyndigheterna, i en öppen miljö, vilket ställer höga krav på din förmåga att ta in information och hålla dig uppdaterad inför det personliga mötet. Det är viktigt att du har en öppen, lyssnande och förklarande attityd och lätt att kommunicera i tal och skrift. Eftersom du arbetar nära kunderna måste du känna dig bekväm i det direkta mötet med individer med olika bakgrund i samhället.
Vi erbjuder dig en arbetsplats med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter som är till nytta för både medborgare och företag. Vi värderar öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald vilket stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling och som erbjuder god balans mellan arbete och fritid.
Publiceringsdatum2016-03-08KvalifikationerVi söker dig som
• har väl dokumenterad förmåga att inhämta och använda teoretiska kunskaper, exempelvis genom en högskoleutbildning om minst 120p/180hp inom ekonomi, kommunikation, samhällsvetenskap eller beteendevetenskap eller erfarenheter/kvalifikationer som kan prövas likvärdiga
• har arbetat minst två år i ett serviceyrke där kundmötet har varit centralt
• har goda kunskaper i informationssökning och digitala medier
• har mycket god förmåga att tala och skriva på svenska och engelska
• har mycket god kommunikativ förmåga
• har god förmåga att hantera flera kunder parallellt
• är flexibel
• ser helheten, är utvecklingsorienterad och tänker nytt
• kan arbeta självständigt och fatta egna beslut
• tar ansvar för din egen utveckling och bidrar till att göra andra framgångsrika
Det är meriterande om du har
• erfarenhet av arbete i mångkulturella miljöer
• erfarenhet av att möta människor i utsatta situationer
• erfarenhet från att arbeta med kundmöten inom statlig myndighet, främst inom Försäkringskassan eller Skatteverket
• goda kunskaper i andra språk, utöver svenska och engelska (nämn gärna vilket/vilka språk)
• innehar B-körkort
När vi anställer lägger vi mycket stor vikt vid personliga egenskaper.
Övrig informationDet gäller en tillsvidareanställning på heltid, med start enligt överenskommelse. Din placering blir vid servicekontoret i Bollnäs. Vid behov kommer du även att arbeta på andra servicekontor i länet.
Välkommen med din ansökan till oss!
Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta Enhetschef Per Andersson tfn 010-111 81 15,
per.andersson@forsakringskassan.se . För frågor om rekryteringsprocessen går det bra att kontakta HR-specialist Victoria Waltenberg, tfn 010-116 11 55.
Kontaktpersoner i fackliga frågor är för Fackförbundet ST Anna Holm, tfn 010-579 91 89,
anna.holm@forsakringskassan.se , för SACO Ingrid Rådström, tfn 010-579 96 93,
ingrid.radstrom@forsakringskassan.se och för Seko Johanna Grundström, tfn 010-115 30 44,
johanna.grundstrom@forsakringskassan.se .
Välkommen med din ansökan senast den 21 mars 2016 märkt med diarienummer 014899-2016. Bifoga ditt CV där du beskriver din utbildning och erfarenheter samt ett personligt brev där du berättar varför du söker arbetet. Betygskopior och liknande tar du med till en eventuell intervju och behöver inte bifogas i din ansökan.
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
ErsättningIndividuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-03-21
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagFörsäkringskassan
AdressFörsäkringskassan
103 51 Stockholm
10351 Stockholm
Kontorsadress103 51 Stockholm
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2712055
Observera att sista ansökningsdag har passerat.