Servicehandläggare
Försäkringskassan / Administratörsjobb / Umeå
2011-06-13
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Servicehandläggare" (publicerad 2017-06-29) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Umeå,
Vännäs,
Nordmaling,
Vindeln,
Robertsfors eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Försäkringskassan i Umeå,
Örnsköldsvik,
Skellefteå,
Lycksele,
Kramfors eller i
hela Sverige Referens: 039206-2011
Vi söker
2 Servicehandläggare till Servicekontoret i Umeå
Vi driver servicekontor med samverkan mellan Försäkringskassan, Skatteverket och Pensionsmyndigheten. Samverkan innebär att handläggarna arbetar som generalister över myndighetsgränserna. Verksamheten kommer att ha en tydlig inriktning mot att ge samhällsservice och information till allmänheten.
Ditt nya jobb
innebär att du svarar på frågor och ger stöd till medborgare och företag med ett helhetsperspektiv på deras situation. Arbetet ställer mycket höga krav på dina personliga egenskaper och din förmåga att möta människor och lösa problem. Genom samverkan kan myndigheterna erbjuda bättre service och information till medborgare och företag. Att våra myndigheter samverkar i det personliga mötet ger förutsättningar för dig som servicehandläggare att svara på medborgarnas frågor med ett helhetsperspektiv för våra myndigheters områden.
Vi söker dig som
• kan ge kvalificerad service och hjälpa människor
• vill arbeta i en mångkulturell miljö
• har en öppen, lyssnande och förklarande attityd
• har lätt att kommunicera med andra i tal och skrift
• har personlig mognad och inlevelseförmåga
• kan arbeta självständigt och fatta egna beslut
• tar ansvar för din egen utveckling och har god samarbetsförmåga.
Vi kommer att lägga mycket stor vikt vid dina personliga egenskaper och förmågor.
Du ska ha
• högskoleexamen (minst 120 p eller 180 hp) inom samhällsvetenskap, beteendevetenskap, ekonomi, juridik eller väl dokumenterad förmåga att tillägna dig och använda teoretiska kunskaper i arbetet.
• minst två års arbetslivserfarenhet (inom de senast fem åren) inom service och/eller kommunikation där du har erfarenhet av personliga möten med människor med olika bakgrund och skilda behov. Du kan till exempel ha erfarenhet från arbete vid Arbetsförmedlingen, Försäkringskassan, Kronofogdemyndigheten, Skatteverket eller andra myndigheter, bank och försäkringsbolag med flera.
• mycket god kunskap av informationssökning via IT.
• goda kunskaper i svenska och engelska.
• körkort B
Meriterande är
• goda kunskaper i ett eller flera av de språk som är dominerande inom servicekontorets närområde exempelvis arabiska och somaliska.
• kompetens och erfarenhet från arbete som servicehandläggare eller från Skatteverkets verksamhetsområde
Mer information
Anställningarna är tillsvidare, heltid, med tillträde efter överenskommelse. Försäkringskassan utför viss ekonomisk personkontroll innan beslut om anställning fattas.
Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta enhetschef Christer Johansson tfn 010-111 54 41. För frågor om rekryteringsprocessen går det bra att kontakta HR-specialist Stig Lindblom 010-116 79 63. Fackliga kontaktpersoner är ST Ann-Britt Nilsson tfn 010-1135232 , SACO Kerstin Johannesson tfn 010-1116814 eller SEKO, Ebrima Dibba, tfn 010-116 91 01.
Publiceringsdatum2011-06-13Så ansöker duVi vill ha din ansökan med meritförteckning märkt med diarienummer 039206-2011 senast den 4 juli 2011. Du behöver inte bifoga betygskopior och liknande till din ansökan, dessa tas med till en eventuell intervju. Skicka ansökan genom att klicka här nedan.
Försäkringskassan arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering.
Arbetstider och omfattningDag , Heltid , Tillsvidareanställning
Så ansöker duAnsökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.
FöretagFörsäkringskassan
AdressFörsäkringskassan
Personalenheten
Jobbnummer 960543
Observera att sista ansökningsdag har passerat.