Serviceförvaltningen söker handläggare med inriktning hyresadministration

Stockholms kommun / Administratörsjobb / Stockholm
2023-01-28
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Serviceförvaltningen söker handläggare med inriktning hyresadministration" (publicerad 2023-08-04) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Stockholms kommun i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Järfälla, Upplands Väsby eller i hela Sverige

Stockholm utvecklas och förändras för framtiden. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.

Serviceförvaltningen ekonomi är en intäktsfinansierad verksamhet.

Våra kunder är stadens
förvaltningar och bolag och våra uppdrag är reglerade i serviceavtal. Verksamheten består av cirka 100 medarbetare som arbetar inom leverantörsreskontra, kundreskontra, kassa-bank, redovisning samt hyres- och avgiftsadministration. Vi har stort fokus på våra kunder och vi arbetar processinriktat med att hantera stora volymer av flöden varje dag.

Nu söker vi på hyresadministrationen dig som vill bli vår nya handläggarkollega. Värdesätter du att jobba i team där man både stöttar och lär av varandra? Då kan det här vara rätt tjänst för dig.

Ditt uppdrag
Som handläggare arbetar du i tre olika system med registrering av avtal, kontroller och ärendehantering. Du ingår i en arbetsgrupp som ansvarar för att utföra hyresadministrativa tjänster åt förvaltningarna vilket bland annat innebär att skapa och avsluta andrahandsavtal för hyresgäster på särskilda boenden (exempelvis vård- och omsorgsboenden och försöks- och träningslägenheter). I arbetet ingår även att ta emot samtal i vårt telefonisystem ACE Softphone och att vara delaktig i verksamhetens förbättringsarbete. Arbetet innebär många kontakter med stadens olika verksamheter och medborgare.

Din kompetens och erfarenhet
Vi ser att du som söker har:

• en fullgjord gymnasial utbildning inom ekonomi/administration, eller annan inriktning som
arbetsgivaren bedömer som relevant för tjänsten
• arbetslivserfarenhet inom kundtjänst där du använt telefonen och mejl som verktyg
• flerårig och aktuell erfarenhet av självständigt arbete med hyresadministration
• administrativ erfarenhet och god kunskap om avtalshantering
• goda IT-kunskaper och ett tekniskt intresse samt förståelse för system och processer
• goda kunskaper i det svenska språket i tal och skrift

Meriterande är om du har erfarenhet av att ha arbetat i hyressystemet L.E.B/LOIS samt ekonomisystemet Agresso.

Som person har du förmågan att analysera och tänka ur ett bredare perspektiv för att hitta effektiva lösningar. Du arbetar strukturerat och har en mycket god förmåga att planera, organisera och prioritera ditt arbete. Du är noggrann, snabb och stresstålig. Du har en god samarbetsförmåga och du är självgående i ditt arbete. Du hanterar ett kund- och leverantörsförhållande på ett professionellt sätt. För att trivas hos oss måste du tycka att det är roligt med kundkontakt och att ge service per telefon.

Vi kommer lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper, motivation och engagemang för tjänsten.

Om enheten Hyra Avgift
På enheten arbetar fjorton handläggare, fyra systemadministratörer och en chef. Medarbetarna är
uppdelade i två processer varav åtta handläggare och två systemadministratörer arbetar med processen hyresadministration. Vår arbetsplats ligger vid tunnel- och tvärbanestation Globen, vid Slakthusområdet.

Vi erbjuder flexibel arbetstid och generösa friskvårdsmöjligheter. Vi har ett aktivitetsbaserat arbetssätt kombinerat med hemarbete när verksamheten så tillåter. Läs gärna mer om vårt erbjudande på https://jobba.stockholm/formaner/

Hej från din blivande chef
Tülin Ulug heter jag och det är jag som är din blivande chef. Jag är en målfokuserad, positiv och tydlig ledare som har stort förtroende för mina medarbetare och deras förmågor. Jag förespråkar frihet under eget ansvar och min ambition är att den coachande ledarskapsstilen jag tillämpar tillåter mina medarbetare att växa samt att verksamheten utvecklas.

Din ansökan
I samband med din ansökan får du svara på ett antal frågor som ligger till grund för vårt fortsatta
urvalsarbete för den här specifika tjänsten. Arbetsprov kan bli aktuellt i den här rekryteringsprocessen. Provanställning kan komma att tillämpas.

Välkommen med din ansökan!

Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.

Serviceförvaltningen är en av stadens fackförvaltningar och har i uppdrag att svara för de administrativa uppgifter som är samordnade i staden. Det handlar framförallt om löneadministration, ekonomiadministration, stadsövergripande upphandlingsfrågor, kontaktcenterverksamhet, rekryteringsstöd, fastighets- och lokalfrågor. Vi har cirka 370 medarbetare och sitter i Globenområdet. Vår värdegrund sammanfattas i ordet KÖRA som står för: Kompetens - Öppenhet - Respekt - Ansvar.

Vi ser mångfald som berikande och välkomnar alla sökande oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, sexuell läggning, etnisk tillhörighet, religion, funktionsnedsättning och ålder. Våra lokaler är tillgängliga och användbara för personer med nedsatt rörelse- eller orienteringsförmåga.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-02-12
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2023/422".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Stockholms kommun (org.nr 212000-0142)

Arbetsplats
Stockholms Stad, Serviceförvaltningen, Ekonomi, Enhet Hyra avgift

Kontakt
Mats Holmström/Rekryteringskonsult
08-50811735

Jobbnummer
7389295

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Stockholms kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Stockholms kommun: