ServiceDeskTekniker
Adecco Sweden AB, Kungsbacka / Supportteknikerjobb / Varberg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Varberg,
Falkenberg,
Kungsbacka,
Halmstad,
Mölndal eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB, Kungsbacka i Varberg,
Kungsbacka,
Svenljunga,
Göteborg,
Vårgårda eller i
hela Sverige Vi söker för vår uthyrningsverksamhet en servicedesktekniker till en av våra kunder i Väröbacka.
Du kommer att vara anställd av Adecco som ambulerande tjänsteman varför du bör känna dig bekväm med att arbeta i olika miljöer och på olika företag. Uppdraget hos denna kund ser dock ut att vara för en längre tid.
Job description:
• Handle all kind of tickets within the area of IT Infrastructure.
• Analyze, classify, document and solve tickets received from telephone and from our ticket tool
• Forward/escalate the tickets to the correct support groups in Client Service/other departments or external/outside service.
• Use the common (international) ticketing system.
• Use the common tools for the remote support.
Qualifications:
• Good knowledge in IT-technique or related field with experience in IT area.
• Experience in supporting and handling customers.
• Good communication skills in both local language and English. (written and spoken).
• Good knowledge in IT-technique or related field with experience in IT area
• Experiences in IT support
• Microsoft Certified (MCSA or MCSE, min. MCP).
• Knowledge of a variety of Windows related software products.
• Knowledge about data administration; (Tickets, Assets, Active Directory, Licences)
• ITIL knowledge
• Good communication skills in both local language, English.
• Preferred language also Danish and German
We are looking for an individual with:
• High ambition for daily operation with a strong customer focus
• Good cooperation, communication and relationship skills
• Ability to act as a team player in an international team.
• Ability to cope with pressure
• Ability to build trust and confidence for our end users/customers
The position is located in Väröbacka.
Ansökan sker genom att du registrerar dig på vår hemsida
www.adecco.se och ansöker därifrån,
http://www.adecco.se/pages/jobad.aspx?adid=1371189 . Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
Välkommen med din ansökan!
Vid frågor angående registrering på hemsidan kontakta Kandidatsupport på tel 08-598 980 10.
Vid frågor om rekryteringsarbetet kontakta Konsultchef Helena Karlsson på tel 0300-688568.
Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. Globalt sysselsätter vi runt 700 000 personer varje dag, och under ett år ger vi ca 3 miljoner människor jobb. I Sverige har vi för närvarande ca 50 kontor och 5000 anställda. Mer information om Adecco finns på
www.adecco.sePubliceringsdatum2011-08-22Arbetstider och omfattningTillsvidare
Heltid
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2011-09-30
Ange följande referens när du ansöker: 1371189
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
KontaktHelena Karlsson, Konsultchef,
helena.karlsson@adecco.seFöretagAdecco Sweden AB, Kungsbacka
AdressAdecco Sweden AB, Kungsbacka
Södra Torggatan 18
43430 KUNGSBACKA
KontorsadressSödra Torggatan 18
Kungsbacka
KontaktuppgifterTelefonnummer: 0300-688560
Faxnummer: 0300-73405
Jobbnummer 1008567
Observera att sista ansökningsdag har passerat.