Servicedeskmedarbetare till internationellt företag

Bravura / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bravura i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Om Bravura:

Hos Bravura finns jobb både för dig med erfarenhet och för dig i början av karriären. Bravura hjälper företag över hela Sverige med bemanning och rekrytering inom tjänstemannaområdet. Vi särskiljer oss genom vårt stora engagemang och vår dedikation till att alltid hitta de smartaste lösningarna. Vi tror på att ständigt försöka förenkla och förbättra rekryteringsprocessen för alla parter genom att vara flexibla och snabba, men samtidigt erbjuda ett engagerat och personligt bemötande. På detta sätt kan vi garantera ett lyckat rekryteringsresultat för både företag och kandidat.

Publiceringsdatum
2016-03-21

Företaget
Företaget är en av Europas ledande leverantörer av beslutsstöd och finns idag i 18 länder. Lösningar inom kredit-, marknads- och affärsinformation är företagets främsta tjänsteutbud och deras kunder är både privatkunder samt mindre och större bolag. Kulturen på företaget präglas av ett stort engagemang och nyfikenhet där de anställda drivs av professionalism och viljan av att alltid leverera hög kvalitet.

Dina arbetsuppgifter
Du arbetar i företagets servicedesk som är SPOC för alla frågor som rör IT-system och miljöer. Servicedesk löser tillsammans 75 % av den totala ärendemängden som inkommer från företagets medarbetare och du arbetar i en sammansvetsad grupp på 5 personer. Dina arbetsuppgifter innebär huvudsakligen att på distans ta emot, registrera och hantera inkommande ärenden via telefon, mail eller fjärrstyrning. Du installerar, konfigurerar och anpassar hård- och mjukvara samt genomför felsökning vid behov. Därtill arbetar du med kontoadministration i Active Directory samt dokumentation av system och applikationer.

Arbetstiderna är förlagda vardagar 8-17, heltid.

Kvalifikationer
• Avslutad gymnasial utbildning samt relevant eftergymnasial utbildning och/eller kurser inom IT/data/nätverk.
• Minst 2 års erfarenhet av en liknande roll inom support/servicedesk. Erfarenhet av att arbeta processorienterat, till exempel ITIL- eller Lean-baserat.
• Goda kunskaper om PC-datorer, Office365 och Microsoft Windows, i synnerhet Windows 7 och 10. Även goda kunskaper om IP-baserade nätverk, IP-telefoni, klientsäkerhet och skrivarhantering. Grundläggande kunskaper om Apples produkter; datorer, smartphones och surfplattor. Därtill grundläggande erfarenhet av administration i Active Directory
• Du uttrycker dig väl i tal och skrift, även på engelska

För att trivas i denna roll brinner du för att hjälpa kunder i ditt dagliga arbete där din sociala och kommunikativa förmåga kommer väl till användning. Då det tidvis är mycket att göra i denna tjänst är du en stresstålig person som har förmåga att prioritera på ett klokt sätt samt skapa god struktur i ditt arbete. Vidare är du en lagspelare som trivs i samarbetet med andra och att få dela med dig av dina kunskaper.

Övrig information:

Start: Omgående med hänsyn till eventuell uppsägningstid
Plats: Stockholm, Solna
Lön: Fast lön enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här: http://bravura.se/min-profil/fragor-och-svar/ " shape="rect" target="_blank">http://bravura.se/min-profil/fragor-och-svar/'>http://bravura.se/min-profil/fragor-och-svar/

Har du specifika frågor om tjänsten ber vi dig att mejla info@bravura.se så hjälper någon i teamet dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: servicedeskmedarbetare, servicedesk, support, IT-support, supportmedarbetare, IT, teknik, data, felsökning, hårdvara, mjukvara, PC, nätverk, nätverksteknik, IP-telefoni, Microsoft, Windows, Office365, Active Directory, AD, ITIL, Lean

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Enligt överenskommelse.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-04-20
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Petra Landestål 08-40024050 petra.landestal@bravura.se

Företag
Bravura

Adress
Bravura
Hornsbruksgatan 28
11734 0180

Kontorsadress
Hornsbruksgatan 28, 11734 Stockholm

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2735363

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bravura

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bravura: