Servicedeskmedarbetare till Atos
Wise IT / Supportteknikerjobb / Norrköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Norrköping,
Söderköping,
Finspång,
Linköping,
Katrineholm eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Wise IT i Norrköping,
Västerås,
Stockholm,
Borlänge,
Borås eller i
hela Sverige Service Desk är knutpunkten för alla IT-relaterade frågor. Service desken bidrar med kompetens där syftet är att minimera användarens tid spenderad på IT-problem. Atos söker nu fler erfarna och servicevilliga Service Desk-tekniker till deras arbetsplats i Norrköping.
Att arbeta som Wise IT konsult
Som Wise IT-konsult har du en trygg anställning hos oss och jobbar på olika uppdrag ute hos våra kunder. Uppdragen är oftast långa, upp emot ett halvår eller ett år och ibland ännu längre. Hos oss har du har en konsultchef som tillsammans med dig arbetar för att du ska trivas och bli framgångsrik på dina uppdrag. Din konsultchef kommer exempelvis att hjälpa dig med din personliga och kunskapsmässiga utveckling, kanske vill du bli certifierad t ex inom något Microsoft eller Cisco område. Vi är måna om att all vår personal mår bra på alla plan och erbjuder därför även ett generöst friskvårdsbidrag. Bland annat har vi avtal med Fitness24seven för gymkort men givetvis kan du välja den träningsform som passar dig bäst. Självklart har vi kollektivavtal också. Så vad säger du? Är det dig vi väntar på?
Om denna position
Arbetsuppgifterna består av att i första hand via telefon hantera frågor, felanmälningar och att ge teknisk support till användare hos våra kunder. Du kommer att få arbeta med olika kunder och varierande arbetsuppgifter med stimulerande och kreativa medarbetare i en trivsam arbetsmiljö. Felanmälningar kommer in via telefon, web och mail. I arbetsuppgifterna ingår felsökning och installationer via fjärrstyrning både på hård- och mjukvara, hantera användare i Active Directory, registrering av ärenden i ärendehanteringssystem samt att hålla vår kunskapsdatabas uppdaterad. Målet är att lösa så många ärenden som möjligt redan vid första kontakten och att samtidigt ha en hög servicenivå med nöjda kunder. Det är viktigt att redan vid första kontakten kunna lösa ca 80 % av inkommande ärenden. Arbetsuppgifterna omfattar att hantera både första och andralinje ärenden med schemaläggning vardagar 07:00-19:00.
Annan information
Gällande tekniska kunskaper ser vi att du har erfarenhet av Windows 7/Windows 10, Outlook, Microsoft Office och Active Directory m.m. samt har grundläggande nätverkskunskaper. Du behöver prata och skriva flytande svenska och ha goda kunskaper i engelska. Det är viktigt att du är social, utåtriktad och kommunikativ och med en analytisk förmåga. Ett krav är att du har en välutvecklad förmåga att kommunicera professionellt med kunder i tal och skrift.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidareanställning
Publiceringsdatum2016-06-30ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-07-14
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFacklig kontaktRahel Abraham
rahel.abraham@wiseit.seFöretagWise IT
AdressWise IT
Sveavagen 13
11157 Stockholm
KontorsadressSveavagen 13 11157, Stockholm
Jobbnummer 2931935
Observera att sista ansökningsdag har passerat.