Servicedeskansvarig till IT-enheten
Örnsköldsviks kommun, konsult- och serviceförvaltn / Supportteknikerjobb / Örnsköldsvik
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Örnsköldsvik,
Nordmaling,
Kramfors,
Bjurholm,
Sollefteå eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Örnsköldsviks kommun, konsult- och serviceförvaltn i Örnsköldsvik Örnsköldsviks kommun - Konsult- och serviceförvaltningen
Konsult och Serviceförvaltningen använder sin kunskap och sitt engagemang för att leverera helhetslösningar som skapar nytta i vardagen för kommunens kärnverksamheter som skola, vård och omsorg.
Servicedeskansvarig till IT-enheten KSF:2015:31
till IT-enheten
Tjänsten är en tillsvidareanställning med tillträdesdag snarast.
IT-enheten tillhör organisatoriskt KSF och ingår i avdelningen för administrativa stödtjänster.
Publiceringsdatum2015-10-26Dina arbetsuppgifterTillsammans med ansvarig chef har du möjligheter att påverka rutiner, arbetssätt och utveckla de processer som är relaterade till Servicedesken.
Du ansvarar, koordinerar och deltar i gruppens operativa arbete i ser-vicedesken samt ser till att de levererar IT-service såväl som IT-support för kunder inom organisationen.
Du motiverar och coachar din grupp, håller i gruppmöten, identifierar gruppens utvecklingsbehov och jobbar enligt organisationens satta mål.
Det är till dig kollegorna vänder sig i fråga om incidentrapporter.
Du eftersträvar en effektiv ärendehantering, följer upp samtliga ärenden och ser till att de åtgärdats inom tidsramen för den prioritet som är satt på ärendet.
Du analyserar ärenden för att se mönster eller återkommande problem för att på så sätt ge underlag för proaktiva insatser.
KvalifikationerHögskole/universitetsutbildning inom IT, eller motsvarande erfarenhet.
Erfarenhet av arbete med IT-support, secondline support eller liknande och har bred IT-kompetens.
Kunskap/erfarenhet inom lagar och regler för e-signering och erfarenhet om PKI, ITIL, Projektledning samt användaradministration i Active Directory och eDirectory liksom kunskap om nätverk och infrastruktur är meriterande.
Du är flexibel och anpassar dig snabbt i nya situationer såväl som grupper och är en person som lätt skapar goda relationer med nya människor.
Du kan fatta beslut, är ansvarstagande, drivande och vill arbeta proaktiv för att kunna leda, planera och fördela det dagliga arbetet för servicedesk.
Du har en god analytisk och kommunikativ förmåga.
Vi lägger stor vikt vid den personliga lämpligheten.
Upplysning
Enhetschef Tonie Hellgren, tfn 0660-882 04.
Facklig företrädare: Vision, Pia Viklund, tfn 0660-787 50.
Vi ser gärna att du bifogar meritförteckning, personligt brev och eventuellt examensbevis med din ansökan.
Så ansöker duDu söker tjänsten via vårt webbaserade rekryteringsverktyg på vår webbplats under rubriken "Lediga jobb". Klicka på den tjänst du önskar söka och följ sedan instruktionerna.
Sista ansökningsdatum är den 2015-11-22
Välkommen med din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare
Heltid
ErsättningFast månads- vecko- eller timlön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-11-22
KontaktTonie Hellgren, enhetschef 0660-882 04
Facklig kontaktPia Vilkund, Vision 0660-787 50
FöretagÖrnsköldsviks kommun, konsult- och serviceförvaltn
AdressÖrnsköldsviks kommun, konsult- och serviceförvaltn
Järnvägsgatan 6
89188 Örnsköldsvik
Kontorsadress"Kronan" Järnvägsgatan 6
Övriga kontaktuppgifterTelefonnummer: 0660-880 00
Jobbnummer 2497374
Observera att sista ansökningsdag har passerat.