Servicedesk-medarbetare till VIX Technology

Bravura / Supportteknikerjobb / Stockholm
2012-01-19
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Servicedesk-medarbetare till VIX Technology" (publicerad 2012-01-19) ⬅️


Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bravura i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Om Bravura:

Bravura är bemannings- och rekryteringsföretaget för akademiker i början av karriären och för dig som är mer erfaren. Vi erbjuder extrajobb och rekryteringar inom hela tjänstemannaområdet. Sedan starten 2008 har vårt fokus legat på tjänster inom IT/Teknik och detta är fortfarande vårt största område.

Publiceringsdatum
2012-01-19

Företaget
Bravura söker servicedesk-medarbetare till VIX Technology i Stockholm. VIX Technology är en internationell organisation som tillhandahåller markandsledande produkter och service för betallösningar inom bland annat kollektivtrafik. På servicedesken i Stockholm arbetar man med support och en del felsökning av biljettsystem för kunder både i Stockholm och i övriga Sverige samt Norge. Stockholmskontoret tillhör en större global organisation med huvudkontor i Australien. Just nu söker vi dig som har erfarenhet av att arbeta på en servicedesk och som därtill har ett brinnande teknikintresse för såväl mjuk- som hårdvara.

Dina arbetsuppgifter
Som servicedesk-medarbetare kommer du arbeta med flertalet arbetsuppgifter. Du kommer att registrera ärenden och driva ärendena med processmetodiken ITIL. Samt inom servicedesk hanteras dagliga rutiner såsom monitorering och avstämningar mot den utrustning som är ute i fält. Därtill kommer du att arbeta med att felsöka hårdvara ute i fält samt till viss del arbeta med konfigurering av olika typer av hårdvara.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har 2-3 års erfarenhet av att arbeta på en servicedesk där det ingår felsökning i arbetsrollen. Du har erfarenhet av ITIL eller liknande processmetodik och därtill en vana att problemlösa, arbeta proaktivt och dokumentera. Vidare söker vi dig som har ett brinnande teknikintresse. Ett krav för rollen är att du är intresserad av hårdvara, men givetvis också mjukvara då det är det som är huvudleveransen hos VIX.

Som person är du strukturerad, social och hjälpsam. Teamanda är viktigt för dig och du sätter laget före jaget. Du brinner för god service och sätter kunden i främsta rum. Du gillar högt tempo och är proaktiv och företagsam även vid tillfällen då arbetsbelastningen tillfälligt minskar.

Då företaget genomgår en stor förändring är det viktigt att man har en ödmjuk och driven inställning till de förändringsarbeten som pågår. Det är meriterande om man varit projektresurs i tidigare arbeten då rollen kan komma att innefatta att man, utöver servicedeskarbete, deltar i diverse förbättringsprojekt.

Övrig information:

Start:Omgående
Plats:Stockholm, Globen
Lön:Enligt överenskommelse
Kontakt: Bravura, tel. 08-40024050

Sökord:servicedesk, helpdesk, support, IT, tekniker, mjukvara, hårdvara, ITIL,

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval av ansökningar.

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2012-02-19
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Kristina Nicolin

Företag
Bravura

Adress
Bravura
Långholmsgatan 27
11733 Stockholm

Jobbnummer
1133358

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bravura

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bravura: