Servicedesk Manager, Solna
Ricoh Sverige AB / Ekonomichefsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomichefsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Ricoh Sverige AB i Stockholm,
Solna,
Västerås,
Falun,
Sundsvall eller i
hela Sverige Vi skapar lösningar för effektiva och hållbara arbetsplatser!
Allt arbete vi gör på Ricoh vilar på våra fem filosofier Team Work, Customer Centric, Innovation, Winning Spirit och Etik & Integritet. Vi tycker det är viktigt att ta hand om varandra och att ta hand om vår jord! Resultatet av vårt arbete är ett innovativt bolag som arbetar hårt för att minska miljöpåverkan och att vara en aktiv del i samhället genom olika CSR-projekt.
För dig som vill utvecklas finns alla möjligheter, såväl nationellt som internationellt! Kompetensutveckling är en naturlig del i vardagen då du ständigt utbyter idéer och erfarenheter med dina kollegor, självklart har du också tillgång till utbildningar via Ricoh Academy.
Ricoh Sverige AB är ett ledande företag inom dokument- och informationshantering samt kommunikationsteknologi. Bolaget erbjuder lösningar för kunders IT-miljöer med ett brett utbud av utrustning, mjukvaror, tjänster och konsultverksamhet. Vi är cirka 600 medarbetare i en rikstäckande organisation med verksamhet på 18 huvudorter. Vidare marknadsför Ricoh sina
produkter och tjänster även via partners på ytterligare 15 orter. Den totala försäljningen i Sverige uppgår till cirka 1 500 miljoner kronor. Globalt har Ricoh-koncernen 109 000 medarbetare i 200 länder, med hållbarhet som viktigt fokus. Mer om oss kan du läsa på
www.ricoh.se Publiceringsdatum2017-04-03Dina arbetsuppgifterVi söker nu en erfaren och driven Servicedesk manager.
Som Service Desk Manager har du ansvar för leveransen till våra kunder. Du kommer att säkerställa ett professionellt och effektivt bemötande samt hantering av samtliga inkommande ärenden och förfrågningar. Du kommer att leda och stödja medarbetarna på ServiceDesken i det dagliga arbetet och se till att alla servicegrader uppnås och att dina medarbetare har rätt förutsättningar för att göra ett bra arbete. Du kommer att ansvara för att ta fram rapporter både internt och till kund, initiera, genomföra och dokumentera förbättringar vid behov samt ha resultat- och personalansvar. Ansvarsområdet innefattar nära samverkan med kund.
Vem är du?
Du har god analytisk förmåga och tidigare erfarenhet av chefs- eller teamledarroller. Flerårig erfarenhet från ServiceDesk där leverans och kundansvar är ett krav. Du behöver vara bekväm i hantering av SLA:er och rapporter samt kunna dra slutsatser om hur arbetet kan förbättras.
Du har sinne för siffror och tycker om att ha ordning och reda administrativt. Du har ett öppet sinne, är förändringsbenägen och van att lyssna och ta in andras åsikter. Du är tydlig i din kommunikation, både muntligt och skriftligt och du har en mjuk, prestigelös ledarstil. Du talar och skriver svenska och engelska obehindrat. Du är också certifierad i ITIL.
Vi kommer att intervjua löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Välkommen med din ansökan redan idag!
Varaktighet, arbetstid
Heltid 100% Vi tillämpar 6 månaders provanställning.
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-04-28
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagRicoh Sverige AB
AdressRicoh Sverige AB
Röntgenvägen 3
17154 Stockholm
KontorsadressRöntgenvägen 3
Jobbnummer 3413859
Observera att sista ansökningsdag har passerat.