Servicedesk IT Tekniker
Länsförsäkringar Älvsborg / Supportteknikerjobb / Vänersborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Vänersborg,
Trollhättan,
Essunga,
Grästorp,
Uddevalla eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Länsförsäkringar Älvsborg i Vänersborg,
Trollhättan,
Uddevalla,
Mellerud,
Ale eller i
hela Sverige Länsförsäkringar Älvsborg är ett unikt bolag. Vi ägs av våra kunder, vi är också lokala och erbjuder en helhetslösning som ingen annan kan. Sedan starten 1841 som försäkringsbolag är vi nu också en bank, enfastighetsförmedling och en larmcentral. Men kärnan i vår verksamhet är fortfarande densamma - att förmedla trygghet till invånarna i vårt område. Vi är både marknadsledande och har landets mest nöjda kunder inom bank, försäkring och fastighetsförmedling. Dessutom har landets ekonomistudenter utsett oss till branschens mest attraktiva arbetsgivare. Vår vision lyder "Tillsammans skapar vi trygghet och förverkligar drömmar". Vill du bli en av oss? I så fall delar du också våra grundläggande värderingar om äkthet, tillit, mod och tydlighet. Så behandlar vi varandra i vårt bolag.
Om jobbet
Välkommen till LF Älvsborg! Nu söker vi en ny kollega till vårt supportteam på IT Servicedesk i Vänersborg. Din uppgift blir huvudsakligen att arbeta med supportärenden i IT Servicedesk och att via telefon och digitala kanaler hantera felanmälningar från 22 länsförsäkringsbolag. Du kommer också delvis att arbeta med administrativa uppgifter kopplade till Servicedesk.
Publiceringsdatum2024-09-18Dina arbetsuppgifter * Supportera och säkerställa IT-stöd till verksamheten med bolagets mål i fokus
* Arbeta aktivt med förbättringar av processer
* Arbeta aktivt med att höja användarnas IT-kompetens
Även andra IT-relaterade arbetsuppgifter kan förekomma.
Vem är du?
Vi söker Dig som har relevant utbildning inom IT och/eller erfarenhet och kunskap inom IT-support. Du har kunskaper inom Windows, Active Directory och Microsoft Office. Då kommunikationen med våra användare till större delen sker via telefon, är det viktigt att du är bekväm med telefon som arbetsverktyg. Meriterande är flerårig arbetslivserfarenhet inom servicedeskyrket, kunskap om processorienterat arbete samt kunskaper inom IT- och informationssäkerhet. Tidigare arbete i ärendehanteringssystem är något som vi också ser som värdefullt. Krav är goda språkkunskaper i svenska och engelska.
Som person är du en lagspelare, är en öppen och glad problemlösare med humor. Du har lätt för att kommunicera, är prestigelös och har förmågan att vidareförmedla dina kunskaper. Du har förmåga att prioritera och kan dokumentera ditt arbete på ett bra och tydligt sätt. Du är van att arbeta självständigt, tar stort ansvar och trivs med att ge god service till användarna samt se till att saker blir gjorda. Eftersom arbetet stundtals innebär ett högt tempo är det viktigt att du är stresstålig och flexibel.
Mer information
Vi har tre öppna tjänster, en tillsvidare efter provanställning och två vikariat. Placering är på huvudkontoret i Vänersborg. Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.
Eventuella frågor besvaras av Stefan Kile, chef IT Servicedesk, 0735 46 40 05
Frida Turesson, HR, 0521 - 27 31 42
Karin Eriksson Gustavsson, FORENA, 0521 - 27 30 74
Sista dag att ansöka är 2024-10-13
Ersättning Undefined
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2024-10-13
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "7129-42842290".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Länsförsäkringar Älvsborg (org.nr 562500-4337)
Körkort För detta jobb krävs körkort.
Kontakt Turesson Frida
0521-27 31 42 Jobbnummer 8908649
Observera att sista ansökningsdag har passerat.