Servicedesk / Helpdeskpersonal
JobBusters AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos JobBusters AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Publiceringsdatum2022-10-03Dina arbetsuppgifterTill vår kund som är en statlig myndighet söker vi en supporttekniker. I rollen kommer du att kategorisera och prioritera ärenden samt ansvara för att registrera inkomna ärenden via telefon eller webbanmälan. Du kommer även vara den som utför en första felsökning samt eventuell lösning tillsammans med användare per telefon eller mejl. I ditt dagliga arbete ingår att lösa inkommande ärenden i första kontakten i den mån det är möjligt, och annars lägga dem vidare till andra eller tredje linjen. Din arbetsdag kommer att vara schemalagd på vardagar 8 tim/dag mellan 06:45 - 18:00. Arbetet sker i skift inom angivet tidsspann och enligt schemalagd arbetstid, med periodplanerad arbetstid på 6 veckorsperioder. Eftersom vår kund arbetar 24/7 kan det eventuellt bli aktuellt med viss schemalagd arbetstid på kvällar, nätter och helger utefter dialog.
Om företagetJobBusters är ett auktoriserat personaluthyrnings- och rekryteringsföretag. Vi är inriktade mot tjänstemän och sätter stort värde i att hitta rätt person till rätt position. Genom att vara flexibla, tillgängliga och närvarande i relation till kund, konsult och kandidat, har vi som målsättning att hitta våra kunders drömkandidat och våra kandidaters drömjobb.
KvalifikationerDu har gymnasial och/eller eftergymnasial utbildning med inriktning mot IT
Du har +1 års dokumenterad arbetslivserfarenhet inom IT-support och helpdesk
Du har +1 års dokumenterad erfarenhet av felsökning av PC, kringutrustning och nätverkskommunikation via telefon
Du har +1 års dokumenterad erfarenhet av arbete med MS Office
Du har +1 års dokumenterad erfarenhet av arbete Microsoft Windows Operativsystem
Du har +1 års dokumenterad erfarenhet av arbete med något ärendehanteringssystem
Du har erfarenhet av remotehanteringsverktyg
Du är flytande i tal och skrift på svenska
Det är meriterande om du har erfarenhet av NetWare, eDirectory, Active Directory (AD)
Det är meriterande om du har erfarenhet av ITIL eller likvärdig process
Dina personliga egenskaperFör att trivas i detta uppdrag så ser vi att du som söker vet vad Service är för en användare och uppskattar att ge det. Du är ordningsam gällande tidspassning och närvarande på arbetet samtidigt som du är en glad och social person. Vidare är du bekväm med att ge och ta emot så väl positiv som utvecklande konstruktiv feedback.
ErsättningLön, enligt överenskommelse.
Tillträde och ansökan
Heltid, kontorstider. Vår kund önskar start 2023-01-09 och uppdraget förväntas löpa ett år framåt, med goda chanser till förlängning. Du kommer att vara anställd av JobBusters som konsult och arbeta hos vår kund med placering i Stockholm. Innan start kommer du att behöva gå igenom en säkerhetsprövning då myndigheten ställer höga krav på konsultens säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Skicka in din ansökan redan idag, då vi går igenom ansökningar löpande!
Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid, mer än 6 månader
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-11-01
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagJobbusters AB
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "4628".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Jobbusters AB (org.nr 556826-5606),
http://jobbusters.se/ Arbetsplats JobBusters
Kontakt My Johansson
my.johansson@jobbusters.se +46 73 713 82 13 Jobbnummer 7038468
Observera att sista ansökningsdag har passerat.