Servicedesk / Front Office / Kundtjänst till DB Schenker
Bravura Sverige AB / Kundservicejobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla kundservicejobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Bravura Sverige AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Om Bravura:
Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!
Publiceringsdatum2023-04-05Om tjänstenDet här är ett konsultuppdrag på heltid som varar tills minst 15 september. Du blir anställd av Bravura och arbetar som konsult hos Schenker. Det finns viss möjlighet till förlängning av uppdraget och eventuell överrekrytering.
Om företagetDB Schenker i Sverige, som ingår i en global koncern, arbetar med att leverera logistiktjänster världen över. De erbjuder allt från landtransporter, internationella sjö- och flygfrakter och konsulttjänster till att leverera lager- och logistiklösningar. Efter nästan 100 års verksamhet är de marknadsledande på den svenska marknaden. Som medarbetare blir du en del av ett globalt logistiknätverk med över 70.000 kollegor över hela världen, varav ca 4000 på ett 50-tal orter i Sverige.
För DB Schenker är medarbetaren den viktigaste framgångsfaktorn. De erbjuder personlig och yrkesmässig utveckling i ett multinationellt företag och arbetar aktivt med hälsa och gemenskap för en lustfylld arbetsmiljö. DB Schenker andas familjär stämning och de tror att det är den enskilda individens glädje och engagemang som gör skillnad.
Dina arbetsuppgifterI rollen som Front Office medarbetare ansvarar du för att hantera och administrera inkommande bokningar via telefon, mail och bokningssystem. Din arbetsuppgift är att hitta rätt lösning till kunden och du administrerar sedan ärendena i respektive system. Bokningarna och ärendena som du hanterar rör främst hämtningar och utkörningar av olika leveranser. Du ansvarar även för att samla in nödvändig information och sedan boka leveranserna så att processen sker så effektivt och smidigt som möjligt.
Du ingår i bokningsteamet för inrikesbokning och tillsammans är ni tre personer i teamet plus en teamledare.
Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:
• Avslutad gymnasieutbildning
• Tidigare erfarenhet inom service, meriterande om du arbetat inom kundtjänst eller inom logistik
• Du talar och skriver obehindrat på svenska och har goda kunskaper i engelska
• God datorvana
För att trivas i rollen har du vilja, intresse och förmåga att hjälpa andra och anstränger dig för att leverera lösningar i ett tempoväxlande arbete. Du är målinriktad med kunden i centrum och tar gärna egna initiativ samt har intresse av att lösa problem. Vidare har du en fallenhet för att samarbeta med andra människor och du är tillmötesgående som person.
Övrig information:
Start: Omgående
Plats: Spånga, Stockholm
Lön: Enligt överenskommelse
Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här:
http://bravura.se/min-profil/fragor-och-svar/Har du specifika frågor om tjänsten ber vi dig att mejla
info@bravura.se så hjälper någon i teamet dig. Ange vilken tjänst det gäller.
Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!
Sökord: Kundtjänst, kundtjänstmedarbetare, kundservice, kundservicemedarbetare, service, handläggare, handläggning, kundsupport, koordinator, kundkoordinator, telefon, administration, heltid
Ersättning Enligt överenskommelse.
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2023-05-04
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Bravura Sverige AB (org.nr 556752-0803)
Arbetsplats Bravura
Kontakt Janina Bohlin
janina.bohlin@bravura.se 08-40024050 Jobbnummer 7629546
Observera att sista ansökningsdag har passerat.