Servicedesk/1st line/Supporttekniker

Telecomputing Sweden AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
2016-04-22
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Servicedesk/1st line/Supporttekniker" (publicerad 2017-10-12) ⬅️


Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Telecomputing Sweden AB i Stockholm, Upplands Väsby, Göteborg eller i hela Sverige

TeleComputing levererar marknadsledande och miljövänliga lösningar inom IT-drift, outsourcing, IT OnDemand med tillhörande SaaS-tjänster (Software as a Service) samt konsulttjänster inom IT-infrastruktur. Koncernen har över 1 000 anställda på 9 orter i 4 länder och ca 1 300 företagskunder i Norden.

Att du som anställd på TeleComputing växer och utvecklas är nödvändigt för att även vi ska utvecklas, därför finns det goda möjligheter för intern rörlighet. Som anställd kan du i stor omfattning vara med och påverka utvecklingen och kulturen på TeleComputing genom den du är och arbetet du gör. För att nå våra mål behöver vi nytänkande och positiva medarbetare!

Vill du arbeta med IT-support på ett marknadsledande företag som kan erbjuda goda utvecklingsmöjligheter? Är du en serviceperson med IT-intresse kan du vara rätt person för arbetet.
Du kommer att tillsammans med ditt servicedesk team arbeta med IT-support, felsökning och felanmälningar för TeleComputings kunder. Vi har som mål att lösa 85 % av alla ärenden vid första kontakt med användaren. Vi agerar Singel Point Of Contact (SPOC) för våra kunder och ser till att de problem vi inte kan lösa vid första kontakt går vidare till rätt funktion inom företaget. Vi arbetar dagligen med uppföljning och återkoppling till användare och ser till att alla ärenden registreras i vårt ärendehanteringssystem. Du kommer att arbeta i en utåtriktad roll där du har daglig kontakt med användare via telefon och mail och är deras första kontakt med IT-support.
Exempel på arbetsuppgifter är:
• Support i Microsoftmiljö av operativsystem samt standardapplikationer
• Felsökning och problemlösning av tekniska problem
• Ärenderegistrering samt kontakt med 2nd line, tekniska specialister och leverantörer
Vem är du?
Du är en serviceinriktad problemlösare som trivs med att arbeta självständigt men även tillsammans med en grupp för att lösa användarnas problem. Du är bra på att kommunicera, är stresstålig och hanterar det svenska språket obehindrat. En IT-teknisk gymnasial eller eftergymnasial utbildning samt 1-2 års erfarenhet av IT-support där du har haft kontakt med användare är meriterande.
Kunskap:
• Windows 7/8/10
• Windows Server
• Active Directory
• Tidigare serviceyrke
• Grundläggande teknisk kompetens

Meriterande:
• Citrix
• Mac OS
• ITIL
• Nätverk
• Molntjänster
• Övervakningsverktyg

Publiceringsdatum
2016-04-22

Så ansöker du
Skicka in din CV och ett personligt brev till jobb.sd@telecomputing.se

Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare
Heltid

Ersättning
Fast månads- vecko- eller timlön

Så ansöker du
Ansökan kan skickas till e-postadress: jobb.sd@telecomputing.se

Kontakt
Arash Saipoor, TeamChef 0721580070 (Mobil) 0855610888 (Telefon) 0735447922 arash.saipoor@telecomputing.se

Företag
Telecomputing Sweden AB

Adress
Telecomputing Sweden AB
Box 85
16494 KISTA

Kontorsadress
Knarrarnäsgatan 7

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer: +46 8 556 109 20
Faxnummer: +46 8 556 109 21
E-postadress: info@telecomputing.se

Jobbnummer
2802095

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Telecomputing Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Telecomputing Sweden AB: