Servicechef
Väderstad-Verken AB / Lagerjobb / Mjölby
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla lagerjobb i Mjölby,
Boxholm,
Vadstena,
Motala,
Haninge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Väderstad-Verken AB i Mjölby,
Ödeshög,
Västervik,
Upplands Väsby eller i
hela Sverige Serviceavdelningen ingår i avdelningen Aftermarket varsuppgift inom företaget är att för kunden säkerställa en hög servicenivå ochintjäning. Serviceavdelningen består av fem servicekoordinatorer som harsin operativa tillhörighet i produktkärnorna. Målsättningen förserviceavdelningen är att vidareutveckla Väderstad ABs serviceverksamhet isyfte att säkerställa att vi har nöjda och återkommande kunder samt utvecklaserviceaffären som därigenom bidrar till företagets övergripande mål.
Vi söker en strategisk Servicechef som vill driva och utveckla serviceaffären!
Nu söker vi dig som är en inspirerande och stark ledare som är duktig påförändringsledning. Som Servicechef kommer du att vara drivande i attförändra hur vi och våra kunder ser på Service. Du kommer att arbeta med attgenomlysa och utveckla den nuvarande serviceprocessen samt att ta fram ochimplementera den strategiska affärsmässiga serviceplanen. För att lyckas behöver du vara kreativ och se möjligheter samtha mod och fantasi och våga göra saker annorlunda. Som ledare ska du skapa förutsättningar och arbeta tillsammans med dina medarbetare för att säkerställa att de strategiska servicemålen nås. Vidare måstedu vara kundorienterad och ha en ständig strävan efter att blibättre. Det är även viktigt att du är flexibel och har en stor förmåga att anpassa digefter situation och ha taktkänsla för olika behov och situationer.
Huvudsakliga arbetsuppgifter är att: Ta fram, implementera och utveckla serviceaffären på kort och lång sikt Tillsammans med gruppen vara "kundens röst" in i företaget Planera verksamheten utifrån övergripande mål Medverka till att underlätta det dagliga arbetet och kommunikationen i dotterbolagens och importörers/återförsäljares serviceorganisationer Leda och ständigt utveckla servicefunktionens egna arbetssätt, rutiner, metoder och verktyg Ansvara för intern och extern serviceutbildningsverksamhet inom företaget Följa upp kvalitetsbristskostnader och komma med åtgärdsförslagVi söker dig som har teknisk och/eller ekonomisk utbildning på högskolenivåeller motsvarande. Du behöver ha god teknisk förståelse och en dokumenteradledarerfarenhet. Du ska ha god förmåga att se helheten och att under egetansvar skapa, driva och implementera lösningar.
Det är en fördel om du tidigare har arbetat med tekniska servicefrågor ochmed serviceaffären. Det är också meriterande om du har erfarenhet ochintresse för lantbruk och dess maskiner. Utöver svenska ser vi att du har mycketgoda kunskaper i engelska i tal och skrift och har du även kunskaper i andraspråk är det positivt.
Tjänsten innefattar regelbundet resande.
Vill du veta mer?
Välkommen att kontakta vår chef för Eftermarknad, Björn Jonson på tel 0142-81638 eller HR-utvecklare, Julia Danielsson på tel 0142-817 88.
Intresserad?
Sök via ansökningsknappen senast 2015-10-04. Välkommen med din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
Dagtid Tillsvidare
Publiceringsdatum2015-09-04ErsättningVi tillämpar individuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-10-04
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktBjörn Jonson 0142-81638
FöretagVäderstad-Verken AB
AdressVäderstad-Verken AB
Box 85
59021 Väderstad
KontorsadressBox 85
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2419113
Observera att sista ansökningsdag har passerat.