Serviceadministratör/Planerare till internationellt företag

Adecco Sweden AB / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Är du duktig på SAP och trivs i en administrativ roll? Är planering och prioritering dina styrkor? Då har vi på Adecco uppdraget för dig!

Hur ser din arbetsdag ut?
Vår kund är lokaliserade söder om Stockholm och söker nu en Serviceadministratör/Planerare med start i oktober. Rollen som Serviceadministratör/Planerare innebär delvis att planera och stödja kundens regionala servicechef samt att stänga och fakturera servicejobb i affärssystemet BPCS/SAP. I din roll ingår också att säkerställa att det finns rätt underlag för att avsluta samt eventuellt skapa fakturor, bekräfta material på order, justera kostnader etc. I funktionen ingår även att hålla regionkontoret à jour med diverse fellistor och ordrar som inte går att avsluta, samt vara delaktig i proaktivt arbete kring detta.

Dina arbetsuppgifter består bland annat av:
• Stänga ordrar och fakturera utfört servicearbete
• Kontera externa fakturor
• Arkivering
• Utföra dagsavstämning av serviceteknikernas arbetstid samt månadsavstämning av körsträcka
• Registrera serviceordrar och arbetssedlar
• Assistera servicechef i offertarbete och stödja servicetekniker med information mm.
• Sköta postgången till och från serviceregionens medarbetare
• Sköta inköp av kontorsmaterial
• Initiera förbättringar vad gäller serviceadministration och då främst vad gäller stängning och/eller fakturering av servicejobb
• Planlägga servicekontrakt och verkstadsarbete ut mot servicetekniker samt organisera akutservice
• Stödja planläggare när det behövs genom att beställa reservdelar och annat material och säkerställa leverans av detta
• Kontakta kunder via telefon och e-mail när betalningstvist uppstår.

Vem trivs här?
Du som har teknisk utbildning på lägst gymnasienivå eller motsvarande kunskaper förvärvade genom erfarenhet kommer snabbt in i arbetet. Din mycket goda administrativa förmåga samt erfarenhet från arbete med fakturering och sifferarbete kommer göra att du når framgång i rollen. En god förmåga att omsätta kundinformation till affärsmöjligheter samt att uppträda kundorienterat i alla situationer är meriterande för tjänsten. Du har god teknisk förståelse och goda kunskaper i användning av Windows, Lotus Notes och Excel. Du behärskar både svenska och engelska flytande i tal och skrift. Din stresstålighet, ordningsamhet samt att kunna ha många bollar i luften med bibehållen planeringsförmåga, kommer göra dig till en uppskattad medarbetare.

Vad erbjuder vi?
Tjänsten är ett konsultuppdrag och ska tillsättas första oktober. Som konsult är du anställd i Adecco Sweden.

Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag och vår viktigaste tillgång är våra kvalificerade medarbetare. Hos oss och på våra kunduppdrag kommer du som konsult att uppskattas för din kompetens som gör skillnad! Din vardag kommer att vara varierad med nedslag i många nya branscher, system och miljöer. Din erfarenhetsbank kommer att växa liksom ditt sociala och professionella kontaktnät.

Adecco kan erbjuda dig möjligheten till intressanta uppdrag på attraktiva företag, till tjänster som kanske aldrig kommer ut på den öppna marknaden.

Vi vill att du ska må bra och ger dig friskvårdsbidrag som höjs successivt med anställningstiden och rabatter på träningskort. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.

Adecco Office & HR förmedlar tjänster på olika nivåer inom områdena administration, HR, sälj- och marknad, Supply Chain m.fl. Vi har lång erfarenhet av branschen och har i många år hjälpt både små och stora företag med lyckade rekryteringar. Bland våra uppdragsgivare återfinns flera av de stora multinationella koncernerna, men också många innovativa mindre företag. Mer information om Adecco finns på www.adecco.se

Är du intresserad?
Då ska du ansöka så snart som möjligt. Rekryteringsarbetet sker löpande under ansökningstiden.

Vid frågor angående registrering på hemsidan kontakta vår Kandidatsupport på tel: 08-598 980 10.

Välkommen att söka!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid

Publiceringsdatum
2015-09-18

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-10-17
Ansöker gör du genom att använda länken nedan.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Tove Bohlin

Företag
Adecco Sweden AB

Adress
Adecco Sweden AB
Kungsgatan 60
10224 STOCKHOLM

Kontorsadress
Kungsgatan 60

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2436624

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Adecco Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Adecco Sweden AB: