Service Owner till Intrum

Intrum Sverige AB / Datajobb / Nacka
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla datajobb i Nacka, Kristinehamn, Karlskoga, Storfors, Lekeberg eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Intrum Sverige AB i Nacka, Stockholm, Göteborg eller i hela Sverige

Den 27 juni 2017 slogs Intrum Justitia och Lindorff samman för att bilda branschens ledande leverantör av kredithanteringstjänster. Lindorff grundades 1898 och erbjuder såväl inkassotjänster som köp av skuldportföljer samt betalnings och faktureringstjänster. Intrum Justitia grundades 1923 och erbjuder heltäckande kredithanteringstjänster, inklusive köp av fordringar, som ska bidra till att förbättra kassaflöde och lönsamhet för företagets kunder. Det sammanslagna Intrum Justitia och Lindorff har närvaro i 23 länder i Europa och ett team på cirka 8 000 anställda som är dedikerade till att arbeta för en sund ekonomi. Den sammanslagna koncernens omsättning uppgick till ca 12.9 miljarder kronor, pro-forma för året som slutade i mars 2017. Intrum Justitia AB är noterat vid Nasdaq Stockholm sedan 2002. Mer information finns på www.intrum.com eller www.lindorff.com.

Är du en vass tekniker med intresse för affären? Vill du vara med och skapa en slutkundsupplevelse i världsklass genom att ny- och vidareutveckla vassa, ändamålsenliga och användarvänliga tjänster? Kom då och jobba hos oss på Intrum som Service Owner inom Common Services!

Common Services ansvarar för affärs- och IT utvecklingen av Intrum Sveriges gemensamma tjänster. Vi jobbar i tvärfunktionella team där tre nyckelroller samverkar för att säkerställa ändamålsenliga, tillgängliga och kostnadseffektiva tjänster idag och i framtiden: Process Owner driver arbetet att ta fram, prioritera och implementera roadmaps, Business Analysts bryter ner och detaljerar övergripande behov och accepterar ny funktionalitet innan driftsättning, Service Owners omsätter krav till lösning och säkerställer att driftsatta tjänster är tillgängliga, driftsäkra och ändamålsenliga. Nu stärker vi upp teamet som jobbar med slutkundsresan och tjänster såsom vår slutkundsportal, betallösningar, slutkundsdata och handläggarstöd, med en ytterligare Service Owner.

Beskrivning av rollen
Som Service Owner håller du dig insatt i hur tjänsterna fungerar på en detaljerad funktionell, och övergripande teknisk nivå. Du följer upp att IT-stödet är tillgängligt, driftsäkert, ändamålsenligt och kostnadseffektivt.
Du ansvarar för att initiera och driva förändring mot ökad automatisering i dina system och bidrar aktivt till roadmapen för tjänsterna genom att identifiera tekniska och kostnadsmässiga förbättringar.
I samarbete med våra interna utvecklare och externa leverantörer, omsätter du krav till lösningar. Du säkerställer också att 2:a och 3:e linjens support är definierad och fungerar samt att leverantörer levererar enligt avtal och SLA.
Att säkerställa at det finns lämplig systemdokumentation samt att rutiner finns och efterlevs för att hålla dokumentationen levande, hör också till dina arbetsuppgifter.

Vem vi söker
Vi söker dig som har eftergymnasial utbildning med IT-teknisk inriktning eller erfarenhet av IT-utveckling och förvaltning. Du har också god förståelse för databaser och systemutveckling. Du drivs av att tänka nytt och att arbeta med ständiga förbättringar och förstår kopplingen mellan teknik och affärsverksamhet. Har du också kunskap om fakturaservice och inkassohantering är det ett plus, och intresse för att förstå verksamheten är nödvändigt.
Det är också viktigt att du har en god kommunikativ förmåga i tal och skrift, på både svenska och engelska.
För att lyckas i rollen som Service Owner hos oss behöver du vara ansvarstagande, uthållig och noggrann. Om du också är lösningsorienterad, ständigt söker ny kunskap inom ditt område och vill testa nya lösningar kommer du att trivas i vårt team.

Vi erbjuder
"Intrum är en respekterad aktör med förtroende hos alla som ger eller ta emot kredit. Vi hjälper företag att utvecklas genom att ta hand om deras kunder. Vi leder vägen mot en sund ekonomi. Vi ska vara Sveriges bästa, modernaste och mänskligaste inkassopartner."
För att kunna leva upp till våra högt ställda mål och v isioner vill vi attrahera och utveckla de bästa medarbetarna. Vi som arbetar här är stolta över att kunna bidra till att våra slutkunder får ordning på sin ekonomi och genom de systemlösningar du ansvarar för, blir du en betydelsefull lagspelare.

Tjänsten är tillsvidare och du kommer att arbeta på vårt kontor som ligger i nybyggda, ljusa lokaler i Sickla. Förutom utmanande och intressanta arbetsuppgifter, erbjuder vi fina anställningsförmåner och trevliga arbetskamrater.

Är du intresserad?
Ansök genom att klicka på "Skicka ansökan".

Varaktighet, arbetstid
Dagtid/Tillsvidare Tillsvidare

Publiceringsdatum
2018-12-05

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-12-26
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
1) Pia Bax (Development Manager Common Services) 073-088 68 99
2) Lena Glaad (Ordförande Unionen Stockholm) 0854610318
3 ) Helge Nyman (Orförande Akademikerna) 070 964 11 75

Företag
Intrum Sverige AB

Adress
Intrum Sverige AB
10524 Stockholm
10524 Stockholm

Kontorsadress
Hesselmanst torg 14

Jobbnummer
4494046

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Intrum Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Intrum Sverige AB: