Service Manager, Linköping
NXT Interim Stockholm AB / Datajobb / Linköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla datajobb i Linköping,
Mjölby,
Åtvidaberg,
Finspång,
Motala eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos NXT Interim Stockholm AB i Linköping,
Finspång,
Norrköping,
Nacka,
Järfälla eller i
hela Sverige Service Manager till ett internationellt bolag i stark tillväxt
Vår kund jobbar med aktuella samhällsnyttiga projekt i framkant. Vår kund växer och det pågår många förändringar, därför söker vi nu en erfaren Service Manager för att förstärka deras team. Vår kund tror på att driva innovation genom agilt arbete och samarbete.
Vi erbjuder dig en spännande och utvecklande roll
Vi söker nu Service Manager till sektion Identity Secure Infrastructure. Som Service Manager hos vår kund är du ansvarig för att säkerställa att tjänsten uppfyller kundens förväntningar och behov. Idag ansvarar teamet för tjänster inom PKI, MFA och Comsec. Du säkrar att alla externa leverantörer fullföljer avtal, överenskommelser och leveransnivåer (SLA).
En viktig del är också att föreslå förändringar i kontrakt/avtal/överenskommelser/resurser med externa och interna leverantörer i enlighet med förvaltningsplanen och hålla förvaltnings- och utvecklingsteamen informerade samt säkerställa god kommunikation mellan olika Service Managers kopplade till våra tjänster.
Vi erbjuder ett varierande arbete som omfattar att leverera tjänster, förvalta och vidareutveckla tjänster samt fånga upp ytterligare verksamhetsbehov. Du kommer arbeta i tätt samarbete med vår Service Owner och ha en viktig roll i teamet. I tjänsten ingår också att ge kostnadsinput till budget, hantera fakturor och kostnader för tjänster samt utforma leveransrapporter avseende prestanda, kvalitet och kostnad till Service Owner.
Publiceringsdatum2024-04-22Dina arbetsuppgifter Säkerställa att deras dagliga aktiviteter utförs
Koordinera och driva arbetet inom tjänstens alla aspekter (drift, förvaltning och utveckling)
Initiera och hantera förvaltningsaktiviteter enligt godkänd och överenskommen plan
Implementera nya förmågor, krav och förbättringar enligt gällande Service Roadmap och livscykelplan
Proaktivt identifiera och implementera förbättringar i daglig leverans enligt specificerad "form, fit and function" - så att IT-tjänster, tjänstekomponenter och IT-lösningar följer överenskomna krav och service nivåer
Dokumentering kring dina tjänster
Operationellt ansvar för deras tjänsteleverans
Vi söker dig med följande kvalifikationer
För att trivas i rollen tror vi att du är en person som ständigt vill lära, du har lätt att växla mellan olika uppgifter och har en god prioriteringsförmåga. För dig är IT inte bara ett jobb, utan mer utav en livsstil. Vi tror att du har en god kommunikation och samarbetsförmåga.Vi söker dig som är utåtriktad och trivs med att integrera med andra människor. Du som söker ska ha en god förmåga av att bemöta och samarbeta med andra, både internt och externt, och alltid ha ett serviceinriktad mindset. Du kommer tillhöra ett samarbetsvilligt team men vi ser det som väldigt viktigt att du vågar ta egna initiativ. För att trivas i rollen och leva upp till förväntningarna tror vi att du har:
Ett stort säkerhetstänk i allt du gör
Några års ledarerfarenhet och att du besitter ledaregenskaper som utvecklar teamet och vår leveransförmåga
Ett gediget intresse samt kännedom av IT-området
Kunskap och erfarenhet av ITIL processer. ITSM (incident, change, problem), IT Service design, IT Service transition
Goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift
Det är meriterande om du har erfarenhet av agilt arbete. Vi ser gärna att du också har erfarenhet inom Krypton och nycklar, samt lite allmän IT säkerhet.
Bra att veta Vi erbjuder ett konsultuppdrag på 8 månader för att sedan gå över som fast anställd direkt hos vår kund
Start: Snarast möjligt. Vi tillämpar ett löpande urval,
Placeringsort, Linköping
Eftersom vår kund hanterar exportkontrollerad information krävs svenskt medborgarskap
Bakgrundkontroll och säkerhetsintervju är också en del av processen
Vår kund är känd för en god arbetsmiljö. Företagskulturen erbjuder kontinuerligt lärande, välmående, karriär- och talangutveckling
Om du vill vara med och bidra till att skapa och förnya, samtidigt som du har möjlighet att själv utvecklas i en teammiljö, då har vår kund de perfekta förutsättningarna för dig att växa. Vår kund är stolt över sin vårdande miljö, där alla är olika, samtidigt som de har samma mål - att hjälpa till att skydda människor.
Visst låter detta som ett spännande uppdrag?
Sök redan i dag så berättar vi gärna mer. Vi behöver en ansökan inkluderat CV på svenska som matchar vår kunds krav. Komplettera gärna med personligt brev. Kunden kan fatta beslut tidigare än sista ansökningsdatum, urval och intervjuer sker löpande.
NXT Interim och NXT Rekrytering är ett nischat och innovativt företag som är verksamma inom konsult och rekryteringsbranschen. Vi är verksamma inom HR, IT, Ekonomi, Sälj och Marknad och har 20 års erfarenhet i branschen. Vi erbjuder våra konsulter bl a sjukförsäkring, remote-arbetsplatser och flera andra förmåner som förgyller deras vardag. Vid projektanställning tillämpar vi kollektivavtal.
Varaktighet, arbetstid, etc. Service Manager, Linköping
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2024-05-10
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare NXT Interim Stockholm AB (org.nr 559277-4078),
http://nxtinterim.se/ Kontakt Evelina Hedman
evelina.hedman@nxtinterim.se Jobbnummer 8629256
Observera att sista ansökningsdag har passerat.