Service Manager

Radisson Blu Strand, Stockholm / Receptionistjobb / Stockholm
2012-12-13
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Service Manager" (publicerad 2018-03-12) ⬅️


Visa alla receptionistjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Radisson Blu Strand, Stockholm i Stockholm

Radisson Blu Strand Hotel ligger mitt i Stockholms hjärta med utsikt över Strandvägen och Nybrovikens vatten. Hotellet har 152 rum inklusive 20 sviter - de flesta med underbar utsikt över Stockholms vackra vatten. Finansdistriktet, shopping, teatrar, Vasamuseet, Slottet och Gamla Stan finns inom bekvämt promenadavstånd. Den unika Tornsviten har en fantastisk panoramautsikt över Stockholm. Vi har åtta möteslokaler i varierande stilar med plats för 4-110 personer. Strand Restaurant & Lounge erbjuder en meny som inspirerats av internationellt & svenskt kök och erbjuder plats för upp till 100 personer. Hotellet invigdes 1912 inför OS i Stockholm.

Hotellet ingår i Carlson Rezidor Hotel Group, som är ett av världens snabbast växande hotellföretag med över 1300 hotell i 80 länder. Det är Yes I Can!-andan som gör att Carlson Rezidor skiljer sig från konkurrenterna." Yes I Can!" är en servicefilosofi, som går ut på att varje gäst får ett positivt och serviceinriktat bemötande.

Vi söker nu till vårt team i receptionen en ansvarstagande och engagerad Service Manager enligt vår "Yes I Can!" vision. Du rapporterar till Front Office Manager.

HUVUDSAKLIGA ARBETSUPPGIFTER:
• Leda och ansvara på sitt skift i receptionen
• Ansvara att en hög och jämn servicenivå upprätthålls
• Introduktion av nyanställda
• Samordna och följa upp kedjans lojalitetsprogram och kampanjer
• Assistera Front Office Manager i personal- och bemanningsfrågor
• Använda yield management för att maximera intäkter och beläggning
• Ansvara för hotellet när ingen från ledningen finns på plats
• Följa Radisson Blu servicestandards och koncept och möta avdelningens och hotellets mål och policies

DIN PROFIL:
Du har tidigare under flera år arbetat i en hotellreception och har förmågan att leda och coacha dina medarbetare. Du har hög känsla för service och kvalitet och har en naturlig "Yes I Can!" attityd både mot gäster och kolleger. God datavana samt vara väl insatt i hotellsystemet Opera. Du är bra på att kommunicera och planera och se till helheten. Svenska och engelska i både tal och skrift, ytterligare språk är meriterande.

VI ERBJUDER:
• Tillsvidare anställning 100% med tillträde i slutet på januari 2013
• Utvecklingsmöjligheter i en mycket attraktiv hotellkedja
• Flertal personalförmåner

Din ansökan med CV vill vi ha senast den 13 januari 2013.
Vill du veta mer om tjänsten kontakta Front Office Manager Natalie Edvardsson
på telefon 08 506 640 24.

Publiceringsdatum
2012-12-13

Arbetstider och omfattning
Heltid Tills vidare

Ersättning
Fast

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2013-01-13
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Företag
Radisson Blu Strand, Stockholm

Adress
Radisson Blu Strand, Stockholm
Nybrokajen 9
10327 Stockholm

Jobbnummer
1416273

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Radisson Blu Strand, Stockholm

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Radisson Blu Strand, Stockholm: