Service / IT Support / Drift

Maxkompetens Konsult AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Maxkompetens Konsult AB i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Danderyd, Huddinge eller i hela Sverige

Dina arbetsuppgifter
Nyckelord: IT, Support, ITIL, Citrix, Ad, Exchange, Office 365, Server, 1:st line

Är du en glad kollega som brinner för att lösa problem och ge god service inom IT?
Vår kund är en väletablerad och välkänd IT-leverantör som hjälper sina kunder bland annat inom områdena it-outsourcing, affärssystem, integrationslösningar samt datacenter. De söker ytterligare en medarbetare till deras servicedesk som tar hand om drift, förvaltning och utveckling av hela eller delar av kundernas befintliga IT-miljö.

I denna roll är du en viktig medarbetare med mycket kundkontakt. Med ITILs processer och regelverk i grunden löser du, tillsammans med dina kollegor, kundernas problem och frågeställningar. I Servicedesk hanteras många olika typer av händelser. Du kommer bland annat sätta behörigheter, ge information och lösa problem. Målet är att ge kunden bra service genom professionellt bemötande, tät återkoppling och uppföljning samt att så snabbt som möjligt åtgärda kundens problem. Vidare ansvarar du för att verksamheten följer kundernas olika SLA:er.

Din profil
Vi söker dig som vill fortsätta att utvecklas och använda dig av dina IT-kunskaper i en serviceinriktad roll inom IT. Vi tror du har arbetat i en liknande roll tidigare och att du har god kännedom om ärendehantering i Windowsmiljö och att du har koll på Ad Exchange, Citrix, Office365 samt ett genuint generellt IT-intresse. Du är van att på ett professionellt sätt hantera kunder och att hjälpa dem till en snabb och smidig lösning. Du är en självgående person som även trivs i ett team. Du är duktig på att söka information för att lösa akuta ärenden.

Vi söker dig som:

Behärskar svenska och engelska i tal och skrift
Har erfarenhet av liknande roll (servicedesk, 1: st line support, sitetekniker el. dyl.)
Har ett genuint intresse och förståelse för IT
Har goda kunskaper om Windowsprodukter även på servernivå
Är en glad och positiv medarbetare

Tycker du detta låter som en kul roll för dig? Känner du igen dig i beskrivningen? Ansök redan idag!

Sista ansökningsdag
Vi ser fram emot din ansökan!
Maxkompetens använder sig av wap för ansökningar till utannonserade tjänster.
Wap är ett helt nytt sätt att söka jobb på där du skapar en profil som du sedan ansöker med.


Om oss
Maxkompetens är ett av Sveriges ledande företag inom bemanning och rekrytering inriktat mot teknik, IT och industri. Vi är auktoriserade genom Bemanningsföretagen Almega och har kollektivavtal med LO, Unionen och Akademikerförbunden. Våra konsulter är vår främsta tillgång och vi erbjuder friskvårdsbidrag samt försäkringar för att du som konsult ska trivas och må bra. Ledorden i vår verksamhet är kreativitet, ansvar och kompetens.

Vi startade vår verksamhet 2003 och har idag kontor på tio orter i Sverige. Varje år tillsätter vi över 1200 jobb och har dagligen mellan 350-400 konsulter ute på uppdrag. Koncernbolaget Maxkompetens Sverige AB är noterat på Nasdaq First North under kortnamnet MAXK och i koncernen ingår även elevhälsabolaget SkolPool Sverige AB.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Publiceringsdatum
2017-09-01

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-09-30
Ange följande referens när du ansöker: 5088
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Jeanette Magnusson jeanette.magnusson@maxkompetens.se 0736590050

Företag
Maxkompetens Konsult AB

Adress
Maxkompetens Konsult AB
Hantverkargatan 25B
11221 Stockholm

Kontorsadress
Hantverkargatan 25B

Jobbnummer
3674616

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Maxkompetens Konsult AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Maxkompetens Konsult AB: