Service Desk Coordinator
Modis Sweden AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Modis Sweden AB i Stockholm,
Solna,
Sundbyberg,
Täby,
Upplands Väsby eller i
hela Sverige För kunds räkning söker vi nu efter en Service Desk Coorinator för ett längre uppdrag i Sickla. Du kommer att agera som länk mellan nuvarande Service Desk leverantören och alla företagets kunder inklusive slutanvändare i Sickla. Om du trivs med att ha många kontaktytor och vill vara spindeln i nätet för att säkerhetställa Service Desktjänster i världsklass så är detta ett jobb för dig!
Publiceringsdatum2017-11-02Om tjänstenSom Service Desk Coordinator kommer du att vara den kritiska länken mellan Service Desk teamet och företagets kunder.
Huvudsakliga uppgifter och ansvarsområden:
* Nära uppföljning av tickets, eskaleringar och andra typer av problem
* Delta i SLA utvecklingen
* Hanterar, granskar och skicka KPI-rapporter till Regional Manager
* Utveckla automatiserings- och serviceförbättringar
* Hantera inköp av nya servicefunktioner
* Skapa karriärutvecklingsplaner, träna och tillhandahålla lämpligt mentorskap och coaching för ditt team
Om dig
Vår ideala kandidat är en serviceinriktad person med goda kommunikationsförmågor och ett bestämt agerande. Du har en blandning av teknisk kunskap och affärsdrivenhet som ger dig en stark grund att stå på. Du har god skriftlig och muntlig kommunikationsförmåga, inklusive förmågan att kommunicera med både affärs- och tekniska personer och förmågan att förenkla kommunikation till icke-teknisk publik.
Viktigt för tjänsten:
* 5+ år av 1:st / 2: nd line med frekvent kundkontakt
* Windows (7,8 och 10) samt Office-paketet
* Lotus Notes
* Grundläggande felsökning av nätverksproblem
* Kunskap om IT-processer och metoder så som ITIL, PMI och SDLC
* Flytande svenska och engelska
Det här är ett jobb för dig som är energisk, analytisk, processdriven och trivs med att ha många olika kontaktytor.
Om Modis
På Modis strävar vi ständigt efter att hjälpa våra kunder och konsulter att bli framgångsrika. Som konsult är du vår högsta prioritet och när du behöver oss kommer vi att vara där för dig. Vi introducerar dig i vår verksamhet, våra nätverk och våra kunder. Dina synpunkter värdesätts och för att hålla oss i framkant är du aktiv i Modis affärsutveckling och tillsammans skapar vi erbjudanden till marknaden.
Genom att bli vår kollega kommer din vardag som konsult vara varierad med uppdrag i olika projekt i diverse branscher, system och miljöer. Din erfarenhetsbank kommer att växa liksom ditt sociala och professionella kontaktnät. Som konsult omfattas du av kollektivavtal, försäkringar, företagshälsovård, friskvårdsbidrag och rabatter på träningskort. För att vi ska få mer av varann ordnar vi regelbundet med sociala aktiviteter.
Modis levererar en bred bas av tjänster och kompetenser inom IT/Teknik-konsult- och specialistmarknaden. Vår verksamhet har sin grund i våra värderingar och våra tjänster präglas av snabbhet, enkelhet och kvalitet. Modis finns representerade i USA, Kanada, Europa med över 100 kontor och med mer än 600 000 kollegor i uppdrag varje dag.
Din ansökan
Tjänsten avser en tillsvidareanställning i vårt konsultteam på Modis.
Ansök genom länken nedan eller att du helt enkelt ringer eller kontaktar oss på:
Dario Villaman
E-postadress:
dario.villaman@modis.seTelefon: 073 684 74 92
Nikola Wersén
E-postadress:
nikola.wersen@modis.seTelefon: 073 684 70 65
Varmt välkommen med din ansökan!
Sökord: supportchef support-chef supportansvarig
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-11-16
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktNikola Wersén
nikola.wersen@modis.seFöretagModis Sweden AB
AdressModis Sweden AB
Hamngatan 13
11146 Stockholm
KontorsadressHamngatan 13
Jobbnummer 3782142
Observera att sista ansökningsdag har passerat.