Service Desk Analyst/Teamleader
Atea / Försäljningsjobb / Vansbro
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla försäljningsjobb i Vansbro,
Malung-Sälen,
Gagnef,
Leksand,
Mora eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Atea i Vansbro,
Borlänge,
Ljusnarsberg,
Fagersta,
Skinnskatteberg eller i
hela Sverige Vi söker en teamledare till Servicedesken inom Atea outsourcing services med placering i Malmö. Vi söker dig som vill vara med och leda vårt arbete med fortsatt tillväxt inom området. Med driv och passion för både affärs- och tjänsteleveransen säkerställer du att vi når våra högt uppsatta mål. Inom vår Servicedeskverksamhet är vi 49 anställda, varav ca 7 personer arbetar i ditt blivande team som i huvudsak arbetar med garantihantering, försäkringshantering, serviceavtal, koordinering och administration kopplat till IT.
Publiceringsdatum2013-09-30Dina arbetsuppgifterSom Service Desk Analyst med tillikaroll som teamledare ansvarar du för att styra, leda, engagera och utveckla vår leverans. Detta sker genom att du leder, organiserar och fördelar det dagliga arbetet. Du är också en del av teamet i att hantera ärende och är en eskalationspunkt för de andra i teamet när ärende inte kan hanteras inom befintlig process.
• Du säkerställer kvalitet i leveransen genom att coacha samtliga teammedlemmar i deras dagliga utmaningar.
• Du arbetar med att löpande ansvara för planering, rapportering och uppföljning både inom teamet och mot kunder.
• Ditt huvudansvar är att säkerställa vår leverans mot de avtalade leveransnivåerna så som SLA och KPI.
• Tillsammans med ansvarig chef säkerställer du att gruppen kompetensmässigt och kapacitetsmässigt utvecklas över tid.
Nödvändiga kvalifikationer
• Du har tidigare arbetat, eller arbetar idag i en Servicedesk där du införskaffat kunskap kring processorienterat arbete i ärendehanteringssystem.
• Du har erfarenhet av att arbeta tillsammans med människor som har olika yrkesroller och olika nivåer av förståelser för ditt och ditt teams arbete.
• Du måste hantera svenska och engelska i tal och skrift samt förstå avtalstext.
• Du är van vid att hantera rapportering och analyser av rapporter.
• Du har erfarenhet av att arbeta i en SLA/KPI styrd verksamhet.
Önskvärda kvalifikationer
• Djupa kunskaper i Excel
• Certifiering inom ITIL Foundation
Dina personliga egenskaperDu som person har goda ledaregenskaper, är social och affärsmässig med teknisk förståelse. Ditt
arbetssätt präglas av högt engagemang och du har förmågan att entusiasmera och engagera din
omgivning. Du trivs med att arbeta tillsammans med dina medarbetare och kunder samt har förmågan att se helheten. Du är även van vid att arbeta utifrån uppsatta mål och har ett resultatinriktat synsätt med fokus på medarbetare och leverans. Du känner att Ateas värderingar är en utmärkt plattform för att driva din egen och dina kollegors utveckling på bästa sätt.
Atea erbjuder
Du kommer att arbeta i en stimulerande företagskultur med många formella och informella aktiviteter och med goda framtidsmöjligheter. Vi tillhandahåller de verktyg och möjligheter som du behöver för att utveckla dig själv och vår verksamhet. Vi tycker att utmaning och utveckling är viktigt men vi prioriterar också att ha roligt på jobbet lika högt.
Vi har ett gemensamt syfte och mål - att göra komplicerade infrastrukturlösningar enkelt för våra kunder. Här
råder högt i tak och verksamheten genomsyras av våra värderingar:
• Vi brinner för det vi gör
• Vi sätter laget före jaget
• Vi tar personligt ansvar
Kontaktuppgifter för detta jobbUrval sker löpande så det är viktigt att du skickar in din ansökan snarast. Frågor rörande tjänsten besvaras
av: Martin Karlsson, Teamchef, 046-16 33 64.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2013-10-09
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktMartin Karlsson
FöretagAtea
AdressAtea
Box 18
21119 Malmö
Jobbnummer 1664506
Observera att sista ansökningsdag har passerat.