Service Desk Analyst
itm8 Sverige AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
2025-04-07
Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos itm8 Sverige AB i Stockholm,
Göteborg,
Kristianstad,
Helsingborg,
Malmö eller i
hela Sverige Tillsammans med 14 andra nordeuropeiska IT-företag har vi bildat itm8, ett nytt powerhouse inom digital transformation. Vi söker nu dig som vill vara med på resan och som trivs i situationer där alla svar inte redan är givna, men du kommer att ta dig an att finna dem tillsammans med ambitiösa och drivna kollegor.
Så om du är redo att hoppa in i en värld av tekniska utmaningar och kundsituationer? Som en del av vårt servicedesk-team kommer du att ha en viktig roll i att hantera inkommande ärenden genom olika kanaler som ärendehanteringssystem, telefon och e-post. Du kommer att lösa tekniska problem, ge support, prioritera ärenden och eskalera dem till kollegor vid behov. Arbetet inkluderar också dokumentation på vad som gjorts och ärendeuppföljningar för att säkerställa att allting avslutas korrekt. Vår målsättning är att alltid leverera snabb och effektiv service, och kunderna uppskattar oss högt för vår servicenivå idag, så ditt bidrag kommer att vara avgörande för vår fortsatta framgång.
Tillsammans investerar vi i varandra, inom ett år ser vi att du kommer att ha förfinat dina tekniska och kommunikativa färdigheter till en nivå som möter våra högt ställda mål och kundernas krav. I teamet utvecklar du en hög grad av kundnöjdhet på dina ärenden, effektivt arbete i vårt ärendehanteringssystem och en fördjupad förståelse för våra kunders behov och de tjänster vi erbjuder.
Vi är en härlig servicedesk, med tydliga mål och med stort eget ansvarstagande. Vi är ofta inne på kontoret men det finns möjlighet att ibland arbeta från distans. Under rasterna kan du njuta av aktiviteter som TV-spel, pingis, eller fotbollsspel - perfekta sätt att ladda om och socialisera med kollegorna, ta ett pass på gymmet i närheten eller promenera vid vattnet.
Dina kompetenser och erfarenhetVi söker nu dig som verkligen vill utvecklas inom IT och specifikt inom servicedesk.
Vi ser gärna att du har en teknisk utbildning eller en eftergymnasial KY-/YH-utbildning inom IT-området alternativt tidigare arbetserfarenhet inom servicedesk.
Egenskaperna som gör att du lyckas i rollen är en stark serviceförmåga, att förstå och tillgodose kunders behov med en vänlig, tålmodig och empatisk inställning. Effektiv kommunikationsförmåga, både i tal och skrift, är avgörande för att tydligt kunna förmedla lösningar och information. Tålamod och förmågan att hantera stress hjälper dig att hålla huvudet kallt även under hektiska perioder. Du bör även ha en stark problemlösningsförmåga, vara analytisk och redo att tänka kreativt för att hitta lösningar på tekniska problem. Flexibilitet och anpassningsförmåga är nödvändiga då teknologin ständigt utvecklas, och du måste kunna anamma nya metoder och tekniker snabbt. Slutligen är samarbetsförmåga essentiellt för att effektivt kunna arbeta tillsammans med ditt team och andra avdelningar för att underlätta våra kunders vardag.
Creating the Difference - today, tomorrow, togetheritm8 är en av de ledande nordiska aktörerna inom managerade IT-tjänster för privata företag och den offentliga sektorn. Itm8 består idag av 14 företag som i en stor fusion under 2023 bildade ett powerhouse under varumärket itm8 med över 1800 specialister. Tillsammans säkerställer vi de bästa tjänsterna för att bli Nordens ledande digitala transformationspartner inom Cloud & Infrastructure, Digital Transformation, Cybersecurity och Application Services. itm8 finns representerat på 26 platser i Danmark, Sverige, Filippinerna samt Tjeckien.
Hos oss finns inga stora egon eller magiker. Vår superkraft är att lyssna noga, lösa kundernas 1000-bitars pussel och kavla upp ärmarna för ett seriöst dedikerat arbete. Vi ifrågasätter det förväntade och utvecklar lösningar som tar våra kunder, och oss själva, flera steg längre.
Läs gärna mer om vår story, kultur och våra erbjudanden
www.itm8.se.Du är också varmt välkommen att lära känna oss mer på Instagram @itm8inside.
Redo att utmana(s) med itm8?Varmt välkommen att ansöka till tjänsten nedan. Om du inte är redo att ansöka än och har frågor, skriv till oss i meddelanderutan nedan så följer vi upp med dig. Alla ansökningar och kontakter behandlas konfidentiellt. Vi kontaktar kandidater löpande så vi rekommenderar att du ansöker till tjänsten så snart du kan.
På itm8 är vi övertygade om att mångfald berikar oss och driver innovation framåt. Vi välkomnar därför sökanden av alla kön, bakgrunder och livserfarenheter. Hos oss hittar du en arbetsgivare som värdesätter och uppmuntrar unika perspektiv och idéer. Oavsett vem du är eller varifrån du kommer, om du delar vår passion för teknik och kundrelationer, vill vi höra från dig. Vi ser fram emot din ansökan och chansen att möjligen välkomna dig till vårt team!
Ersättning Lön enligt överenskommelse
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2025-09-24
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare itm8 Sverige AB (org.nr 556990-8485),
http://www.itm8.se/ Arbetsplats itm8 Sweden
Jobbnummer 9270695