Service Agent till bokning & receptionen
Hotel Birger Jarl / Receptionistjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla receptionistjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Hotel Birger Jarl i Stockholm Hotel Birger Jarl AB och Hotel Tegne?rlunden AB a?gs av Probitas - Immanuelkyrkans Fo?rvaltnings AB. Hotellen a?r medlemmar i branschorganisationen Visita - Svensk Beso?ksna?ring.
Hotel Birger Jarl a?r ett fyrstja?rnigt hotell bela?get i centrala Stockholm. Hotellets lobby, bar och restaurang bildar en ljus och va?lkomnande miljo?. Hotellet har 271 hotellrum och sviter samt en konferensva?ning med kapacitet fo?r totalt 550 personer.
Hotel Tegne?rlunden a?r ett trestja?rnigt rum- & frukosthotell med 102 rum som a?ven inkluderar den enstja?rniga kabinrumsprodukten Hotel Micro med 33 rum.
Hotellen va?nder sig till sa?va?l affa?rs- som fritidsresena?rer och har en stor andel internationella ga?ster.
Vill du vara med i utvecklingen av vårt Service Team?
Till vår bokning och reception söker vi en erfaren och driven person som med en positiv attityd som kan ge våra gäster service i världsklass.
Som service agent är du del av vårt service team som består av receptionerna pa? Hotel Birger Jarl, Hotel Tegne?rlunden och Hotel Micro samt den gemensamma bokningen.
I rollen som Sevice agent kommer du bl.a. att arbeta med utskick och uppföljning av offerter, merförsäljning, hantera individuella, grupper och konferensbokningar, ta emot gäster och utföra sedvanliga receptionsuppgifter såsom in- och utcheckning, telefonväxel, kassahantering och fakturering. Du arbetar i skift där både dag, kvällar och helger ingår.
Vem är du
• En person med stor inriktning på försäljning och ser försäljningsmöjligheter i varje möte med gästen.
• Du brinner för att ge service och drivs av resultat.
• Du är flexibel och en lagspelare med mycket god samarbetsförmåga.
• Du har en administrativ ådra och ordning och reda i ditt arbetssätt.
• Du är stresstålig, lyhörd, har mycket energi och en positiv inställning.
• Du är en lösningsorienterad person som kan prioritera bland dina uppgifter.
Publiceringsdatum2015-12-21Bakgrund• Du har relevant utbildning och några års erfarenhet från arbete inom bokning och reception i hotellbranschen.
• Erfarenhet från konferens eller grupp & konferensbokning är meriterande.
• Du är van att leverera hög kvalité i en miljö med ett genuint intresse för service och försäljning.
• Du har kunskaper i något bokningssystem och erfarenhet av Opera a?r meriterande.
• Van att uttrycka dig väl i tal och skrift och har goda kunskaper i det engelska språket
Vi erbjuder dig ett spännande arbete i en dynamisk miljö med goda utvecklingsmöjligheter.
Alla ansökningar kommer att behandlas löpande varav vi ber dig att skicka in din ansökan så snart som möjligt, dock senast den 14/1-16.
Välkommen med din ansökan!
Kontaktperson Lisa Schro?der
Service Team Manager/Receptions- & bokningschef
lisa.schroder@birgerjarl.seVaraktighet, arbetstid
Tillsvidare
Heltid
ErsättningFast månads- vecko- eller timlön
Så ansöker duAnsökan kan skickas till e-postadress:
lisa.schroder@birgerjarl.seKontaktLisa Schröder, Service Team Manager
lisa.schroder@birgerjarl.seFöretagHotel Birger Jarl
AdressHotel Birger Jarl
Box 19016
10432 STOCKHOLM
Övriga kontaktuppgifterTelefonnummer: 08-6741806
Faxnummer: 08-6737366
Jobbnummer 2587356
Observera att sista ansökningsdag har passerat.