Service Advisor

Nordea Bank Abp, Filial i Sverige / Kundservicejobb / Skövde
2025-08-22


Visa alla kundservicejobb i Skövde, Tibro, Tidaholm, Götene, Skara eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Nordea Bank Abp, Filial i Sverige i Skövde, Lidköping, Haninge, Jönköping, Alingsås eller i hela Sverige

Nordea is a leading Nordic universal bank.

Job ID: 30483
Välkommen till Nordea Skaraborg - ett team med tre kontor, Skövde, Lidköping och Mariestad.
Till vårt kontor i Skövde söker vi nu en Kundrådgivare som vill vara med och bidra till våra kunders framtidsplaner genom förstklassig service som underlättar deras vardag. När våra kunder strävar efter att nå sina mål och förverkliga sina drömmar, finns vi där för att erbjuda en relevant finansiell lösning.
Vi ser fram emot att träffa dig som trivs med att arbeta i team där vi hjälper varandra att nå framgång och skapa positiva kundupplevelser. Med ditt engagemang och din passion för att överträffa kundernas förväntningar bidrar du till att skapa framtidens relationsbank, där vi möter kunderna i nya kanaler, och på nya sätt - varhelst och närhelst det passar dem.
Tjänsten är en tillsvidareanställning med placering i Skövde. Arbete kan förekomma på våra andra kontor i Skaraborg.
Om vårt team
Välkommen till vårt team som präglas av en stark vinnarkultur med fokus på nöjda kunder, leverera rådgivning i världsklass, rätt arbetssätt och god kvalitet. Vi har roligt tillsammans, samarbetar och är måna att ställa upp för varandra i vår ambition om att nå framgång och att vinna vår marknad. Du kommer att ingå i ett stort team med starkt driv och bred kompetens med många möjligheter att utvecklas och bidra till något större.
Collaboration. Ownership. Passion. Courage. Detta är värderingar som vägleder oss i hur vi arbetar och hur vi fattar beslut - och som vi tror att du delar.

Publiceringsdatum
2025-08-22

Om tjänsten
Som Kundrådgivare är du ofta kundens första kontakt och spelar därmed en viktig roll i att skapa positiva kundupplevelser, underlätta för kunderna och hitta affärsmöjligheter. Du ger förstklassig service, tips och råd kring bankens tjänster, produkter och kanaler. Kunderna möter du både digitalt och fysiskt på kontoret. Tjänsten är placerad i Mariestad. Arbete kan förekomma på våra andra kontor i Skaraborg.
Dina fokusområden blir att:
* Tillsammans med dina kollegor ansvara för att skapa hög tillgänglighet, tillit och kundnöjdhet, med fokus på att lösa kundens ärende direkt.
* Med ett proaktivt arbetssätt fokusera på hitta affärs- och servicemöjligheter i kundsamtalet, attrahera nya kunder, samtidigt som du behåller goda relationer med befintliga kunder.
* Utifrån kundernas behov aktivt se till att de erbjuds våra olika tjänster, produkter och kanaler.

Vem du är
Det här är rätt roll för dig om du:
* Har ett genuint intresse för service och av att vinna kundernas förtroende och lojalitet.
* Stimuleras av att arbeta resultatinriktat, där du på ett skickligt sätt kopplar samman kundens behov med våra produkter och tjänster.
* Arbetar aktivt med att utveckla dina egna kompetenser och dela kunskap med kollegor.
* Trivs i ett ambitiös och framåtlutat team, där du bidrar till ett öppet och positivt klimat.
* Är strukturerad, anpassningsbar och tar till dig ny teknik som används i det digitala mötet med kunden.

Din bakgrund och kompetens innefattar:
* Förmåga att sätta dig in i kundens situation, och en naturlig fallenhet för att etablera kontakt i mötet med både kunder och kollegor.
* Fullständig och godkänd gymnasieutbildning eller annan högre utbildning.
* Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, i både tal och skrift.

Det skulle vara värdefullt om du även:
* Har erfarenhet av kundorienterade roller.
* Har tidigare erfarenhet från bank.
* Är licenserad av Swedsec.

Om der här låter som du, välkommen med din ansökan!
Nästa steg
Skicka in din ansökan senast 05/09/2025. För mer information är du välkommen att kontakta kontorschef Elin Klaar på Elin.klaar@Nordea.se. Vi rekryterar löpande och kan därför komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag. Vi tar ej emot ansökningar via e-post.

För facklig information, kontakta finansforbundet@nordea.se eller SACONordea@nordea.com.

Ersättning
Undefined

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2025-09-05
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "30483-43604598".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Nordea Bank Abp, Filial i Sverige (org.nr 516411-1683)

Arbetsplats
Nordea

Kontakt
PRS Team
00000000

Jobbnummer
9472075

Prenumerera på jobb från Nordea Bank Abp, Filial i Sverige

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Nordea Bank Abp, Filial i Sverige: